Efter ha ägt en Puch Maxi innan och ett ex antal moppar efter så har jag nu nog insett att den Puch Maxi jag köpte för 500 spänn som stått i 15 år nog varigt den roligaste moppen jag någonsin haft! Med sina 42kg med full tank och en känsla som en kombination med en trail och en cykel på samma gång kunde man ha riktigt kul! Mena en slider väger ju bly jämfört med en Maxi.
Så nu har jag bestämt mig för att skaffa mig en igen så min nuvarande Peugeot Xps och Fiddyn får åka bort från samligen för att finansera bygget. Som ni hör så kommer jag inte nöja mig med en utborrad plugg, trimkrök och ett par bmx-pegs bak som på den förra!
Nej, nej här snackar vi största cylinder-kitet jag kan hitta (blir väll 74cc gillardoni), ny vev om det behövs, 21mm förgasare, krök osv.. Ny framgaffel som tåll att hoppa med o ha skoj med, skivbroms fram, förstärkt ram osv.
Dock har jag inte bestämt vilken modell jag ska satsa på.. Den förra var tramp och bakdämpnig, men har tänkt nu med kick och stumtbak men vad säger ni? Vilket cylinder kit ska jag välja och är det lika bra att byta vev på en gång? Lämplig framgaffel... Körde orginal på den förra och hoppa ut för trappor o grejer o självklart slog den duktigt igenom men den höll!