Semisyntet eller Helsyntet? Skillnad?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Semisyntet eller Helsyntet? Skillnad?

Inlägg av Fillew97 »

Tjenare mannar!

Är fett less på att lukta tvåtakt då det förstör de flesta av mina kläder så har fått ögonen på denna olja som ska lukta jordgubb. :D
http://www.24mx.se/semisynt-2-t-olja-jordgubb
Nu till frågan det står att den är semisyntet? I nuläget så kör jag med helsyntet och jag tänkte höra vad skillnaden är och om man kan köra en Rieju Mrt 09 med semisyntet? Kör ngn med oljan?

Ps: inget snack om att det luktar gott med vanlig olja och att jag bör byta jacka :P
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

Förstår inte vad vissa kör på för oljor till sina mopeder när det blir så jävligt att dom förstör sina kläder jag kör mycket moped men inte har jag några problem med kläder som luktar nåt överdrivet mycket olja. Min mamma är uppmärksam på mycket men hon har inte klagat speciellt mycket på att det luktar så jävligt om mina kläder nån gång har det väl hänt men det har aldrig varit i närheten så jag måste slänga eller byta kläder. Jag själv kör på en olja till mina mopeder som heter moto rs extreme 2t det är en cross och en snöskoter på framsidan på flaskan den kostar nästan 200 kr litern men den funkar bra.
Senast redigerad av MacGyver84 den 19 februari 2015, 15:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Det är alltid bättre att ha helsyntet i växellådan iaf, då det smörjer bättre och klarar högre temperatur än mineralolja, så skulle gissa att det är bättre att blanda helsyntet då också :)
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

emilnordman skrev:Det är alltid bättre att ha helsyntet i växellådan iaf, då det smörjer bättre och klarar högre temperatur än mineralolja, så skulle gissa att det är bättre att blanda helsyntet då också :)
Hur gör jag om jag vill ha min setup lista och toppfart under mina inlägg?.
Skriv svar