har inhandlat mig en mt5 och då ska det trimmas förstås , vill lägga så lite pengar som möjligt på trimm , just nu har jag en luhao krök men jag fick med en krök som var ännu grövre men det stog inget namn på den , har större förgasare oxå så tänkte borra/köpa ett större insug , just nu går den 35-40 med orginal drev , har ett mindre bakdrev men den orka inte lika mycket med den , har hört att man kan höja cylindern med dubbla cylinderfotpackningar ger det nån effekt ?
ge mig gärna tips på vad jag kan göra och vad det ger för effekt tex plana topplock [/u]
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
de flesta orginal cylindrarna på mopeder är "strypta" med en mindre avgasport boost portar och insugs port. Om du har tillgång till en dremel kan du slipa upp potrarna du kan även fila för hand. Och ja du kan ha fler cylinderfotspackningr för att höja portarna så motorn blir mer varvvillig. kolla även så det inte sitter några pluggar i avgasröret. kan även sitta en plugg i insuget.
carl allstrin skrev:de flesta orginal cylindrarna på mopeder är "strypta" med en mindre avgasport boost portar och insugs port. Om du har tillgång till en dremel kan du slipa upp potrarna du kan även fila för hand. Och ja du kan ha fler cylinderfotspackningr för att höja portarna så motorn blir mer varvvillig. kolla även så det inte sitter några pluggar i avgasröret. kan även sitta en plugg i insuget.
ska nog höja cylindern idag även plana topplock , om man skulle plana lite för mycket så tändstiftet slår i kolven skulle man kunna sätta i flera topplockspackningar för att höja upp toppen lite mer igen ?
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )