Lurad?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Karlan_
Elmoped

Lurad?

Inlägg av Karlan_ »

I sommras strax innan jag tog kortet så åkte vi och köpte en Yamaha dt50rsm-04 Som var i otroligt bra skick. Jag hadde kört i ett par månader och jag trodde jag satt på en Yamaha på väg till skolan. Men en gång när jag tvättade den så såg jag att det stog malagutti på ljuddämparn och tänkte då den har varigt på reg besiktning att dom bara hadde satt på en sån dämpare för att det är samma som Dtns. Och tänkte inte mer på det.. Men nu denna vinter då jag bestämde mig att den skulle totalrenoveras så märker jag att det står Malagutti på flera ställen. Så som på ramen och på svingen. Men då den är reggad som en Yamaha Dt50rsm-04 så blir man fundersam på att om man har blivit lurad? Ganska sur isf... :(

Edit: Den har alla kåpor från en dt om det har nån betydelse.
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög

Inlägg av Vikke2 »

ta en bild och lägg upp så man kan se, hur ser fälgarna ut eker fälgar är på dt iaf och gjutna på malugati
Satsa på dig själv - Runka i motvind ;)
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög

Inlägg av fruktigkaka »

Vikke2 skrev:ta en bild och lägg upp så man kan se, hur ser fälgarna ut eker fälgar är på dt iaf och gjutna på malugati
malugati xsm har ekrade fälgar
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
Användarens profilbild
G_Craft
Elmoped

Inlägg av G_Craft »

Malagutti gör yamaha dt åt yamaha. Yamaha har andra tillverkare till de mesta av sina mopeder. Tex gilera har Derbi som tillverkare för sina mopeder. Så du har inte blitt lurad på något sätt :)

PS. Malagutti har eker fälgar också!

/Gustav
Karlan_
Elmoped

Inlägg av Karlan_ »

G_Craft skrev:Malagutti gör yamaha dt åt yamaha. Yamaha har andra tillverkare till de mesta av sina mopeder. Tex gilera har Derbi som tillverkare för sina mopeder. Så du har inte blitt lurad på något sätt :)

/Gustav

tack! Fan började leta efter säljarns nummer men hitta det inte!
Kan tyvär inte fixa några bilder nu då jag har bytt telefon och så ligger allt i bitar och grejor är hos lackarn. Men Schysst troode att dom hadde tagigt en ramdom dt och skaffat en skylt.. Han blev tagen förut och fick ombess...
Karlan_
Elmoped

Bild

Inlägg av Karlan_ »

Enda bilden jag hitta.

Bild
Senast redigerad av Karlan_ den 17 februari 2015, 23:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög

Inlägg av Vikke2 »

det där är en dt
Satsa på dig själv - Runka i motvind ;)
Skriv svar