Tjena jag har satt i min polini 50 sport för inte så länge sen och nu är det så att jag var ute o gasa lite så ba började moppen o möa sen dog den så jag kollade tändningen då fick jag ingen gnista så jag gjorde rent tändstiftet då fick jag gnista kunde åka i vägen igen men efter 50 meter möa den igen och dog, ytterligare igen hade jag ingen gnista och det var typ igen gäggat
Satte i ett gammalt stift b8hs då funka den iaf hela vägen hem sen våga jag inte köra mer, ska jag byta värme tal och är det någon skillnad på br8hs och b8hs
http://www.twostrokerider.se/hur-funger ... tandstift/
Där kan ni läsa vad R:et står för.
Det ska inte påverka så mycket. Det som skiljer BR8HS och B8HS åt är att BR8HS är ett resistorstift och är alltså avstört.
Tror bara att ditt gamla stift har gett upp så beställ ett nytt och testa.
carl allstrin skrev:vilken färg hade tändstiftet låter som det bildas så pass mycket sot på stiftet att det slutar fungera
Jävligt svart och typ kletigt nästan
då blandar du antingen väldigt mycket olja eller så är det för stort munstycke eller båda. Just tändstift är känsliga för sot. så fixa oljeblandingen/ställ förgasaren rätt
carl allstrin skrev:vilken färg hade tändstiftet låter som det bildas så pass mycket sot på stiftet att det slutar fungera
Jävligt svart och typ kletigt nästan
då blandar du antingen väldigt mycket olja eller så är det för stort munstycke eller båda. Just tändstift är känsliga för sot. så fixa oljeblandingen/ställ förgasaren rätt
det är någ för mycket olja i blandningen tror jag tack för hjälpen