Speedfight2 Oljelampa

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
tewo22
Elmoped

Speedfight2 Oljelampa

Inlägg av tewo22 »

Hejsan, min oljelampa lyser hela tiden, o den suger olja som den ska o allt funkar, undrar bara varför den lyser utan anledning?
Hhhhhhhelp meh!
Tiggetigge
Elmoped

Inlägg av Tiggetigge »

Du behöver fylla på olja? Givaren har hakat upp sig/sitter fel.
Det jag inte förstår - förstör jag
Användarens profilbild
tewo22
Elmoped

Inlägg av tewo22 »

Tiggetigge skrev:Du behöver fylla på olja? Givaren har hakat upp sig/sitter fel.
Jag är ganska säker på att den fungerar som den ska, har kört ganska långt med den, o den låter inte dåligt o går fortfarande lika bra.
Hhhhhhhelp meh!
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Någonting med elen är cp bara, själv skulle jag bara säga fuck it och skita i att åtgärda felet eftersom det egentligen inte spelar någon roll ändå...
Tiggetigge
Elmoped

Inlägg av Tiggetigge »

tewo22 skrev:
Tiggetigge skrev:Du behöver fylla på olja? Givaren har hakat upp sig/sitter fel.
Jag är ganska säker på att den fungerar som den ska, har kört ganska långt med den, o den låter inte dåligt o går fortfarande lika bra.
Alltså, inte att oljepumpen givit upp utan att givaren som visar hur mycket olja det är i tanken har hamnat fel eller fastnat.

Samma mekanism i bensintanken ungefär, ser ut som en flottör som sitter fast i 2 metallpinnar och kan röra sig upp och ner, skruva ur den och lyft upp den bara och kontrollera att allt kan röra sig som det ska. Bensinmätaren hade jag problem med när jag tagit bort den en gång, om den sitter ett kvarts varv fel så visar den att tanken är tom/full.
Det jag inte förstår - förstör jag
Skriv svar