börja på internat ...

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
veteranmoppe
Elmoped

börja på internat ...

Inlägg av veteranmoppe »

Hej, ska söka gymnasie snart och jag och 2 polare till ska söka till svenljunga naturbruk med internat boende .
Nu undrar jag om det finns någon här på tsr som har gått/går internat och har erfarenhet om hur de är , ja kommer åka hem de flesta helger och alla andra lov och ledigheter ...
Tack på förhand :)
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
mickeidiket
Elmoped

Inlägg av mickeidiket »

Jag bor på internat och går på Vreta gymnasiet.
Tycker det är rätt bra, man lär snabbt känna alla andra som bor där, är väldigt mycket fester oh annat sköj ;)

Sen finns det ju en del dagar man hellre hade varit hemma oh mekat oh käka morsans mat... :)
veteranmoppe
Elmoped

Inlägg av veteranmoppe »

Okej :)
Bor du i enkel rum eller med flera , hur blir de om man bor med andra , ja ska ju bo med 2 bra polare men hur blir de med saker å så , hörde att man inte ska börja dels upp grejer allt för mycket typ som detta är mitt för hört att det blir lätt bråk då ?

Glömde att skriva att jag kommer att ta med min a traktor dit , det finns verkstad och så där för eleverna att greja i på fritiden , men hur brukar lärare se på att eleverna har fordon med sig ? :)
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
mickeidiket
Elmoped

Inlägg av mickeidiket »

veteranmoppe skrev:Okej :)
Bor du i enkel rum eller med flera , hur blir de om man bor med andra , ja ska ju bo med 2 bra polare men hur blir de med saker å så , hörde att man inte ska börja dels upp grejer allt för mycket typ som detta är mitt för hört att det blir lätt bråk då ?

Glömde att skriva att jag kommer att ta med min a traktor dit , det finns verkstad och så där för eleverna att greja i på fritiden , men hur brukar lärare se på att eleverna har fordon med sig ? :)
Bodde första året med en polare, oh nu bor jag med 2st jag lärt känna. :)
Ska nog inte vara nån fara, vi brukar oftast laga mat tillsammans oh då blir det ju inte så blodigt med vem som är vems och så.
Beror även på hur det ser ut, för där jag bodde först hade man eget skåp som man kunde låsa in maten i.

Bara man inte sladdar sönder gräsmattor och härjar runt allt för mycket så brukar det vara lugnt :roll:
http://www.corren.se/nyheter/linkoping/ ... 73113.aspx
Skriv svar