speedfight 2 halvljuset slutat fungera

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
albinb97
Elmoped

speedfight 2 halvljuset slutat fungera

Inlägg av albinb97 »

Hej! Halvljuset har slutat fungera på min speedfight 2 -06. Kan man byta bara den lampan eller måste man byta hela framlyktan? tacksam för svar!
rego
Elmoped

Re: speedfight 2 halvljuset slutat fungera

Inlägg av rego »

albinb97 skrev:Hej! Halvljuset har slutat fungera på min speedfight 2 -06. Kan man byta bara den lampan eller måste man byta hela framlyktan? tacksam för svar!
Bara o öppna o byta
speedfight doktorn
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Inlägg av Magister543 »

Det är bara att öppna och sätta dit den nya lampa, brukar räcka med att bara flytta någon enstaka kåpa för att komma åt.
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

har för mig att man måste montera bort kåpan där i fram för att komma åt att byta lampa.

Har för mig att det är en P26S sockel men brukar stå på den gamla lampan som du ska byta ut :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Tiggetigge
Elmoped

Inlägg av Tiggetigge »

Av med framkåpan bara, 6 skruvar så är den borta sen skruvar du ur lampan ur framlyset. Sen kan du se vad den har för betäckning genom lyktglaset när kåpan är på så slipper du ta av och på flera gånger. :)
Det jag inte förstår - förstör jag
Skriv svar