När får jag tillbaks kortet?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Ktmforarn
Elmoped

När får jag tillbaks kortet?

Inlägg av Ktmforarn »

Tjena, blev dömd för olovlig körning på moppe för ett tag sedan och undrar då om man får ett nytt körkort direkt när spärrtiden går ut eller när får man tillbaks det?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

När du fått tillbaka lämplighetsintyget kan du beställa ett nytt kort.
Ktmforarn
Elmoped

Inlägg av Ktmforarn »

men kan man börja köra direkt efter att spärrtiden har gått ut, så länge man har man typ ett pass etc?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Ktmforarn skrev:men kan man börja köra direkt efter att spärrtiden har gått ut, så länge man har man typ ett pass etc?
Det är inget jag skulle rekommendera, eftersom man måste väl kunna visa körkortet ifall man blir stannad? Ifall man inte förlustanmält kortet.
Ktmforarn
Elmoped

Inlägg av Ktmforarn »

Hampu skrev:
Ktmforarn skrev:men kan man börja köra direkt efter att spärrtiden har gått ut, så länge man har man typ ett pass etc?
Det är inget jag skulle rekommendera, eftersom man måste väl kunna visa körkortet ifall man blir stannad? Ifall man inte förlustanmält kortet.
Jag tror att så länge man har klarat slutprovet och är fullt behörig att framföra ett fordon och man väntar på att körkortet ska tillverkas, så tror jag att det räcker med gitlig id- handling?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Ktmforarn skrev:
Hampu skrev:
Jag tror att så länge man har klarat slutprovet och är fullt behörig att framföra ett fordon och man väntar på att körkortet ska tillverkas, så tror jag att det räcker med gitlig id- handling?
Jag skulle säga att det lättaste och säkraste sättet är väl ändå att ringa och fråga Trafikverket? :)
Ktmforarn
Elmoped

Inlägg av Ktmforarn »

Hampu skrev:
Ktmforarn skrev:
Hampu skrev:Det är inget jag skulle rekommendera, eftersom man måste väl kunna visa körkortet ifall man blir stannad? Ifall man inte förlustanmält kortet.
Jag skulle säga att det lättaste och säkraste sättet är väl ändå att ringa och fråga Trafikverket? :)
Ja, det stämmer. Dumt att chansa när det kan kosta körkortet ;)
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Ktmforarn skrev:
Hampu skrev:
Ktmforarn skrev: Jag tror att så länge man har klarat slutprovet och är fullt behörig att framföra ett fordon och man väntar på att körkortet ska tillverkas, så tror jag att det räcker med gitlig id- handling?
Ja, det stämmer. Dumt att chansa när det kan kosta körkortet ;)
Skriv gärna vad de säger, själv får man ju tillbaka lämpen 17 januari :roll:
Gummiapan
Elmoped

Inlägg av Gummiapan »

Jag vart också av med körkortet nyligen. Så när det började närma sig spärrtidens slut så skickade jag ett mail till transportstyrelsen och fråga när jag fick köra igen. Och dom sa att man får göra det dagen spärrtiden tog slut.
Skriv svar