Moto_X skrev:Joz skrev:De är förfan sjukt lätt o byta kolven, lämnar du in kanske dom tar 1000kr minst för jobbet.
skruva av muttrarna från topplocket och alla muttrar /skruvar som håller fast cylindern, sedan drar du bara cylinder och topplock rakt upp, sen hänger kolven på vevstaken.
lägg en trasa i vevhuset så inget ramlar ner där när du håller på och byter kolven.
för att byta kolven så ska du ta en näbbtång och ta bort clipset som sitter på varje sidan om kolven i dom hålen på sidorna, sen tar du bara en skruvmejsel och bankar ut kolvbulten, sen är kolven av, och nu ska du montera den nya så de ser exakt lika dant ut som innan/ var noga med att pilen på kolven ska vara riktad mot avgasporten altså mot framhjulet. och att kolvringarna kommer rätt i sina spår är jävligt viktigt men de grejar du nog, inga svåra grejer precis.
lycka till nu med kolvbytet

Han behöver bara ta bort 1 clips från kolven, går ju att dra ut kolvbulten från andra hållet
Du fattar väl att han måste ta bort båda idiot, han skulle byta kolv, och man får aldrig med clips ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,....