VARNING FÖR STUVSTA MOPEDSERVICE I HUDDINGE

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Gurra G
Elmoped

VARNING FÖR STUVSTA MOPEDSERVICE I HUDDINGE

Inlägg av Gurra G »

Jag lät Stuvsta mopedservice reparera min gaswire till en Yamaha DT MX från 1988. Efter 2 veckor gick den sönder igen (samma problem). Jag kontaktade då dem och undrade om de kunde fixa saken igen utan kostnad. Det gick de med på. De reparerade samma sak igen och sedan krävdes jag på 500 kronor. De vägrade lämna ut mopeden om jag inte betalade och hotade med avgifter för förvaring. Konsumentombudsmannen kopplades in och varnade dem, men det struntade de i. Dessutom är ägaren både otrevlig och spydig. Han säger öppet saker som att "han är så jävla trött på alla som kommer hit med sina skitmopeder och vill ha dem fixade".

Jag vill varna alla för att ha med dem att göra.

Gurra
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Re: VARNING FÖR STUVSTA MOPEDSERVICE I HUDDINGE

Inlägg av GurkMarmelad »

Gurra G skrev:Jag lät Stuvsta mopedservice reparera min gaswire till en Yamaha DT MX från 1988. Efter 2 veckor gick den sönder igen (samma problem). Jag kontaktade då dem och undrade om de kunde fixa saken igen utan kostnad. Det gick de med på. De reparerade samma sak igen och sedan krävdes jag på 500 kronor. De vägrade lämna ut mopeden om jag inte betalade och hotade med avgifter för förvaring. Konsumentombudsmannen kopplades in och varnade dem, men det struntade de i. Dessutom är ägaren både otrevlig och spydig. Han säger öppet saker som att "han är så jävla trött på alla som kommer hit med sina skitmopeder och vill ha dem fixade".

Jag vill varna alla för att ha med dem att göra.

Gurra
Skrev ni ett avtal på att dem skulle göra den andra reparationen utan kostnad?
Gurra G
Elmoped

Inlägg av Gurra G »

Ja, jag mejlade dem och förklarade problemet, sa att jag ville reklamera reparationen och att de skulle göra det gratis. De svarade "kom in så fixar vi det."
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

En gasvajer är inte svårt att byta själv synd att du inte kan sånt själv det är billigare att göra sånt själv än att lämna in på dyra verkstäder som gör jobbet. Finns två olika nipplar också om man väljer att byta vajer och hölje själv och om man nu inte köper ett färdigt kit ena nippeln är spjutliknande längst ut och spretar bara ut vajer trådarna åt sidorna så vajern lossnar. Nippeln som är rundad längst ut ska du ha den funkar väldigt bra om man drar åt ordentligt och ser till att allt går lätt och fint.
Skriv svar