Större hål till plugg, beta rr REVILZ.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Snaxy
Elmoped

Större hål till plugg, beta rr REVILZ.

Inlägg av Snaxy »

Tja, jag hade tänkt att göra som Revilz eller vad han hette och göra en egen plugg på 20mm i diameter så att den går snabbare och den får bättre axx. Men farsan säger att de är bara att köpa en såhär strypning http://twostroke.se/product.asp?product=35239.
Men den gör ju ingen skillnad alls? Det står ju att det är 11,2 som är det största och mätte på originalpluggen så är de 12mm, så hur gör man en egen? :)
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Revilz »

Du gör en mall av originalpluggen på ett vanligt A4 papper. Sedan tar du en tjock metallbit(ca 0,4-0,7 cm använde jag). Rita av utsidan och alla hål på metallbiten med hjälp av mallen. Nu när det är klart tar du rondellen och börjar kapa. När den kommer "ut" kommer den nog inte se så vacker ut så ta en fil och putsa till den. Ett sak man kan göra för att det ska bli ännu mer diskret är att lacka den svart också. Sedan tar du en borr och borrar först upp "skruvhålen" och sedan själva avgashålet ca 17mm i början och borra större tills du tycker att den blir stor nog! Använd gärna lite monteringspasta också så det inte åker ut avgaser.

Jag fixar bilder imorgon till dig :) har fortfarande kvar mallen och metallbiten tror jag.
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Skriv svar