Variatorbrickan

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Sebb
Elmoped

Variatorbrickan

Inlägg av Sebb »

Hej.
Tänkte köpa en Yamaha Aerox, med 70cc och Gianelli avgasrör. Men han som säljer den säger att den gick ca 90km/h, så blev han nästan stannad av polisen så han lade tillbaka variatorbrickan och körde så ett tag.
Så jag undrar om man kan köra med variatorbrickan och den setupen, utan att motorn skadas?
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Varvar den som fan?

Gör den inte det så är det chill :)
CPI SM
Sebb
Elmoped

Inlägg av Sebb »

Vet inte, har bara sett bilder på den. Tänkte om det är värt att åka dit och se på den, för det är kanske så långt bort.
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög

Inlägg av AndenIflaskan »

om den har 70cc och effektrör så tror jag knappast att en variatorbricka kan hålla den under 70km/h.. lika bra att plocka bort den så blir det lite roligare :D
för det är väl samma straff om snuten tar dig när den gör 70km/h som den gör 90km/h? eller är jag ute och cyklar?
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Revilz »

AndenIflaskan skrev:om den har 70cc och effektrör så tror jag knappast att en variatorbricka kan hålla den under 70km/h.. lika bra att plocka bort den så blir det lite roligare :D
för det är väl samma straff om snuten tar dig när den gör 70km/h som den gör 90km/h? eller är jag ute och cyklar?
Japp samma straff. Ingen skillnad i böter eller tid på lämpet :)
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög

Inlägg av AndenIflaskan »

lika bra att plocka bort den då! ;)
för strypningar är inget man vill ha på moppen elr hur? :D
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar