Vagif skrev:Tjena, snart kommet vintern och efter det blir det lätt mc. Men jag är inte säker på vilken. Helst vill jag ha dt125 eller rs125. Jag lutar åt dt. Jag ska köra den till skolan som tar ca 20 minuter och det är 70 och 50 väger dit. Fina raka vägar. Men jag kommer också köra på fritiden för att ha kul. Så vilken tycker ni är bäst?
kommer draget och toppfarten ha stor skillnad mellan min 70cc beta rr och 125cc? Kommer mina kompisar lätt märka att dt125 inte är en crossmoppe?
DT125R är utan tvekan en skottsäker motor om du behandlar den lite gulligt tills den hinner bli varm, sen är det fan bara tuta och köra, ingent nämnvärd service på dessa hojar.
RS125or är också otroligt stabila hojar, motor och chassimässigt, men verkar som att RS125or verkar äta kolvar på löpande band, förmodligen på grund av klåpare till tidigare ägare som fulmeckat.
Hittar du en hoj i bra skick med rimligt miltal som är väl omhändertagen så kommer du inte bli missnöjd.
Nackdelen jag ser med en tvåtakts 125a när man är 16-17 år är avsaknaden av konsekvenstänk, en RSa toppar 170-180 km/h på mätaren(som ligger nära sanningen ändå) ostrypt vilket är betydligt högre än DTn 130 km/h som är obekväma p.g.a. sittställningen
Provkör båda hojarna i vår och välj med hjärtat!