Revilz skrev:Hjul skrev:Tack för svaren, men hur vet ni att det är fyrtakt?
Ingen som kan säga vad modellen heter?

det ser ut som en Yamaha pw, kanske är en kopia av den? märket är ju Loncin iaf,
Ett exempel på att den är en fyrtaktare är avgasröret som är samma diameter hela vägen. Sedan så har den "ventillocken" eller vad det heter som en tvåtaktare inte har. Om du startar den så kommer du märka att den inte "smattrar" som en tvåtaktare.
Kolla om det är hemmagjorda fästen för motor eller om det ser "proffsigt" gjort. Kolla även efter spår på gamla motorfästen. Då blir det nog lättare att säga om det är en yamaha PW eller en kopia.
Är alla motorer som har samma diameter på avgasröret i stort sett hela vägen fyrtaktare? När du säger det så har moppar, som är 2-taktare, oftast olika diameter.
Vilket ventillock är det du menar?
Den smattrar dock ganska mycket, så jag är inte säker på om den är 4-T.
Hittar inga gamla motorfästen tror jag, har inte kollat under moton iof, men inget konstigt som sticker ut eller liknande vad jag vet. Det ser profsigt ut så att säga.
moddlaren skrev:
Moddelen heter lonchini ttr90. Det är en 4t motor och modellen är en kopia på yamaha pw80.
Lonchini måste anses vara en av dom bättre kina motorerna det är hondas egen kinesiska fabrik.
Hittar ingen modell efter namnet du skrev. Är du säker på att du skrev rätt?
Möjligt att Loncin är en av de bättre märkena, har även hört andra säga det också.