Har en Yamaha dt 50r 07 med tecnigas E-nox avgassystem på med dragen plugg i kröken, den stänger av sig och sedan på sig om man accelererar fort efter tredje växeln, men den stängs Lixom inte av och jag stoppar så den står still men den slutar låta och gasa och sen gasar den och sen slutar den när jag håller samma gas hela tiden, OBS detta händer ej om jag har pluggen i. Tack på förhand.
Yamahadt50r07 skrev:Om den är varm och jag varvar så hackar den inte, efter tredje växeln blir det så.
Det var ju inte så lätt att förstå vad du skrev i första inlägget. Som jag förstår så dör den när du vill axxa? Kan det möjligtvis vara att den är för tungt drevad? Vad har du för drevning nu?
Du ska absolut pröva att byta förgasarens huvudmunstycke först. Men om det inte hjälper så ska du skruva bort sadeln och kolla om din cdi är borrad. Om den inte är det så ska du borra med en 5mm borr i o:et på cdin den heter nämligen moric. Tror att det inte finns någon ostrypt cdi till dt som är nyare än 2006 efterdom dom böt tändsystem då. Och glöm inte att täta hålet med silikon.