Tja, min Derbi Senda xtreme 08 startar inte och jag behöver hjälp. Tar allt från början: den har stått under tak ute med pressening över lite halvdant i kanske 1 månad, hursomhelst så köpte jag ett leovince v6 rör och tänkte mecka på det och sen byta munstycke också men dum som jag är provade jag ju inte att starta den innan jag började, men den skulle antagligen inte starta eftersom att när jag tog av förgasaren bara rann det vatten ur den, men jag lät det rinna ut sen satte jag i ett 95 munstycke (dellorto phva 14mm org munstycke 64) och skruvade på nya röret, såklart startade den inte då, skruvade bort röret igen och då rann de ut flera dl vatten så jag lät vattnet rinna ut och blåste med tryckluft, plockade isär förgasaren och bensinbadade den, blåste ur med tryckluft, startade inte. Gjort rent tändstiftet och det blir blött av bensin, den får också gnista men ska testa med ett nytt stift då jag har ett liggandes.
Jag tänker att det kan vara nåt med membranen, för stort munstycke eller tändstiftet. Har haft ett membran som var trasigt men skillnaden nu är att den bara har stått och förra gången körde jag när det gick av, kan vattnet ha påverkat något? Tror inte topplockspackningen har gått heller för den suger inget kylarvatten. För stort munstycke kanske men det känns som den borde starta endå... Min setup är : leovince v6, dellorto phva 14mm 95 munstycke, parmakit membran och ostrypt cdi.