Den går i ca 55km/h nu, ett Giannelli-rör sitter på nu. Variator-ringen(arna) är borttagna. Ifall jag vill få den laglig, eller snarare att den går ca 45, kan jag låta trim-röret sitta kvar då och sätta tillbaka v-ringen?
Kommer den att gå i ca 45 då, men fortfarande ha samma grymma acceleration som den har nu?
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Med v-ring bli accent bättre vad jag vet. Inte säkert att moppen gör 45 när orginalröret inte är på. Testa och se hur fort den går med v-ring och gianellit. Är det för fort så svetsa på material på rörets plugg bara.
Någon som vet ifall den har en eller två variator-ringar?
Får man köra med trimrör på ifall den inte går snabbare än 42 (eller vad nu gränsen ligger på) på 30 moppe?
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Jag tror att man får köra med ett trimrör som är godkänt strypt, om den inte går snabbare än 42 så lär ju ändå inte polisen ta in den och kolla upp det eftersom den går "lagligt".
Har ingen aning om V-ringarna, men kanske syns på en sprängskiss?
Kommer moppen att gå i ca 45 med variatorringen på, oavsett ifall trimröret eller originalröret sitter på? "Stryper" den ner den till en hastighet oavsett ifall den är original-delarna eller inte?