värnplikt skulle faktiskt vara en väldigt bra idé, arbetslösheten är ju skyhög, är det inte bättre o göra någonting i några månader(om man gör träningen så länge)? istället för att leva på socialbidrag som alla gör i hammarkullen/angered.Revilz skrev:Att vi borde införa värnplikt igen. Alla andra länder skrattar ju åt oss nu som inte lyckades hitta en stor ubåt....
Japp, hamnar vi i krig så ska jag måla på alla väggar:lasshe skrev:tycker också att vi ska införskaffa värnplikt. vi har ingenting att komma med om de skulle bli nånting. är ju nästan så att man skäms!
Så vi ska bara låta Ryssarna bokstavligen gå in i Sverige? Är det inte bra och ha en "stark" och "utvecklad" militär så vi kan försvara vårat egna land?Jakzu skrev:Tror inte att det kommer göra någon skillnad får oss i krig ifall vi har lite mer folk tack vare värnplikten.
Dock så tycker jag att det är en bra ide för arbetslösheten som någon nämnde:)
Pff, vi kommer aldrig kunna försvara oss sjävla mot Ryssland. Spelar ingen roll hur mycket pengar vi lägger på det.Revilz skrev:Så vi ska bara låta Ryssarna bokstavligen gå in i Sverige? Är det inte bra och ha en "stark" och "utvecklad" militär så vi kan försvara vårat egna land?Jakzu skrev:Tror inte att det kommer göra någon skillnad får oss i krig ifall vi har lite mer folk tack vare värnplikten.
Skydda våra gränser tills vi förhoppningsvis får hjälp ifrån EU. Du kan ju inte ge upp utan att försöka. Man måste så kämpa för sitt land.Jakzu skrev:Pff, vi kommer aldrig kunna försvara oss sjävla mot Ryssland. Spelar ingen roll hur mycket pengar vi lägger på det.Revilz skrev:Så vi ska bara låta Ryssarna bokstavligen gå in i Sverige? Är det inte bra och ha en "stark" och "utvecklad" militär så vi kan försvara vårat egna land?Jakzu skrev:Tror inte att det kommer göra någon skillnad får oss i krig ifall vi har lite mer folk tack vare värnplikten.
Jakzu skrev:https://www.youtube.com/watch?v=nxDDXQnW86M
Si vis pacem, para bellum, "den som önskar fred ska förbereda sig för krig".Jakzu skrev:Asså jag håller med er om att försvaret bör rustas upp. Men kommer det att hjälpa ifall Ryssarna kommer?
Har för mig att dom sa på nyheterna att Ryssland lägger ca 400 miljarder på sin arme/år, dock inte säker på den siffran. Vi kommer aldrig oavsett hur mycket pengar vi lägger på armen, klara ett anfall själva:/
mest för att jag tror att dom vill skjuta lite..gilerahjärnan skrev:går nordkorea med för att båda är diktaturer?DEA!! skrev:Just Ryssland är ju ett jobbigt land i krigssammanhang då dom skulle få med sig Kina och med största sannolikhet Nordkorea.
Nu har jag inte hört mycket av denna ubåtshistoria, men förstår inte vad ryssarna vill oss?
Vi har en "stark" och "utvecklad" militär. Måste fråga dig hur insatt du är i svenska försvaret? Vet du att AMF1 förmodligen är världens bästa amfibiekår då de piskat skiten av US. Marines varenda gång det varit någon övning?Revilz skrev:Så vi ska bara låta Ryssarna bokstavligen gå in i Sverige? Är det inte bra och ha en "stark" och "utvecklad" militär så vi kan försvara vårat egna land?Jakzu skrev:Tror inte att det kommer göra någon skillnad får oss i krig ifall vi har lite mer folk tack vare värnplikten.
Våra soldater är duktiga, världsklass helt klart. Problemet är att det finns alldeles för få av dom ifall skiten skulle träffa fläkten som man sägerAxel skrev:Vi har en "stark" och "utvecklad" militär. Måste fråga dig hur insatt du är i svenska försvaret? Vet du att AMF1 förmodligen är världens bästa amfibiekår då de piskat skiten av US. Marines varenda gång det varit någon övning?Revilz skrev:Så vi ska bara låta Ryssarna bokstavligen gå in i Sverige? Är det inte bra och ha en "stark" och "utvecklad" militär så vi kan försvara vårat egna land?Jakzu skrev:Tror inte att det kommer göra någon skillnad får oss i krig ifall vi har lite mer folk tack vare värnplikten.
Man har hittat grejer, garanterat, men det är inget man går ut till allmänheten om i första taget. Tycker denna jävla hysteri som aftonbladet kört är riktigt onödig, all media kunde hållt käft tills det att fm själva går ut med uppgifter. Att vi sedan har för lite resurser i försvaret kan jag dock hålla med om.
Visst man får räkna med något anfall i framtiden, så som Ryssland håller på, men isåfall kan man ju iaf försvara sig, de kan vi inte nuJakzu skrev:Vi får ju inte glömma att när ryssarna väl har tagit över Sverige är det ju dom som sköter försvaret, och det känns ju tryggt.