Jepp3 skrev:hej hade tänkt mej en barakit 70 cc och en maloissi 19mm förgasare och ett rör .. men behöver hjälp att veta vilket rör som går bäst så hade uppskattat svar Malossi mhr supermoto REPLICA , Levoince v6 , Gianelli eller Hebo escape har som sagt en drd racing 06a ... MVH Jeppe ^^ alla e ju hög effekt?
malossi mhr replica är bäst av dem. och nej de är de inte, leovince är lågvarvigt resten högvarviga.
jag tror inte han menade direkt att det finns adaptrar till allt. om du lyssnar lite mer på honom så säger han de att rören passar i cylindern, sen beror det ju på hur duktig du e på att modifiera resten av moppen för att röret ska passa in där med
den varvar på ganska bra iallafall.men levererar ju inte ut så många hk.
Kombinera med ett annat lågvarvigt rör,kopplingsfjädrar och vikter.
Sen en 19mm förgasare så ska det gå fin fint!
Johanssons skrev:den varvar på ganska bra iallafall.men levererar ju inte ut så många hk.
vadå vikter detta e cross / motard inte ngn jävla scooter ?
Jepp3 skrev:tjenna .. ngn som vet om det är bra tryck i en 70 mtra SP cc `? och vad kan man komba med ? tascksam för svar
Metrakit är en midrace cylinder som borde kombineras med en 21mm förgasare, sp rör och sånt. Sp cylindern är väl inte låvarvig, så varför kombinera med ett lågvarvigt rör?
Johanssons skrev:den varvar på ganska bra iallafall.men levererar ju inte ut så många hk.
Inget av de du skrev stämmde ;S Vet du ens va du heter?
Inget av de du skrev stämmde ;S Vet du ens va du heter?
Trodde att han menade en 70cc metra sport cylinder. men jag hade fel. ledsen för det.
Jepp3 skrev:får väl offra mej o köpa SP röret ... de e värt att lida med underliggande ... thrower hade inte pallat det elle ?
Nja, hellre escape än thrower, då thrower är lågvarvigt och sp cylindern är hög varvig. Men hellst sp röret såklart Kanske till och med skulle satsa på 24mm förgasare?
men du ... det finns ett rör som e thrower i högvarv .. de heter ngt men de e thrower fasst högvarv .. nah då blire fan för mkt bensin pengar ! haha !?=
Jepp3 skrev:men du ... det finns ett rör som e thrower i högvarv .. de heter ngt men de e thrower fasst högvarv .. nah då blire fan för mkt bensin pengar ! haha !?=
aa men de är högvarvigare än sp cylinder + att de är ett hyper rör. Men de skulle säkert passa bättre ihop än escape och metrakit thrower röret. Kostar ju mer är sp röret också, jag hade nog kört med sp röret ja iaf
Jadu, är inte så säker på den frågan, men omkring 10 - 12. Kanske mer, kanske mindre Såg att jag glömde å svara på en fråga.. Du bör byta vev också, annars så kommer veven gå före cylindern