Köra på aspen 4 bensin?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
ChisO
Elmoped

Köra på aspen 4 bensin?

Inlägg av ChisO »

Tjenare.

Har en compact som jag tänkte börja köra på aspen 4 bensin då man tydligen mer eller mindre slipper allt sot. nån som har några erfarenheter av detta? för/nackdelar? sliter det mera på motorn?
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

Min kompis körde på aspen i sin mrx då gick kolven och kolvringarna för att dom inte var gjorda för att köras på sådan bensin :)

Har du kollat upp så de kommer funka?
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
ChisO
Elmoped

Inlägg av ChisO »

Körde han på aspen 4 eller 2? dom 2 är ju helt olika. hade tänkt köra på aspen 4 och blanda olja själv i så fall
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

ChisO skrev:Körde han på aspen 4 eller 2? dom 2 är ju helt olika. hade tänkt köra på aspen 4 och blanda olja själv i så fall
han sa bara aspen så vet inte :/
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Inlägg av Betamekk »

Jag har kört betan på aspen tvåtakt👍
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Finns Aspen4 för både två och fyrtakt, går hur bra som helst att köra på 2t-versionen :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Visst kan man köra sån soppa, men den är dubbelt så dyr som vanlig bensin och det är från oljan sotet kommer så det är inte särskilt stor nytta med det. Att fortsätta åka vanlig bensin och använda en syntetolja av hög kvalité bör göra mer nytta.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
ChisO
Elmoped

Inlägg av ChisO »

G-son skrev:Visst kan man köra sån soppa, men den är dubbelt så dyr som vanlig bensin och det är från oljan sotet kommer så det är inte särskilt stor nytta med det. Att fortsätta åka vanlig bensin och använda en syntetolja av hög kvalité bör göra mer nytta.
Ja, det är dubbelt så dyrt om du köper aspen i dunk. men köper du på pump så blir det bara 3 kr litern dyrare
Skriv svar