Rieju drac startar inte

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Dave9797
Elmoped

Rieju drac startar inte

Inlägg av Dave9797 »

Hej köpte mig en Rieju drac 50cc och effektrör. När jag köpte den startade den inte för den hade för stor förgasare (21mm) sålde den och la ditt en annan rengjorde den först! Den startade snabbt när den var kall gick att köra lite men sen dog den och gick ej att starta. Det var så hella tiden. Har även byt tendstift och tandhatt och kabbel. Men det hjälpte inte heller så rengjorde mebranet! Då jävlar gick den igång på andra kicken gick att köra ass bra men sen hoppade förgasaren av för att jag spännde inte den,när jag la tillbaks den och testade den gick den jätte bra sen skulle jag spänna förgasaren så att den inte hoppar av och nu startar den inte. Vad kan det vara ? behöver jag ett nytt mebran ?
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

provat göra rent förgasaren? munstycken etc :D Prova de och återkom sedan om det hjälpte.
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

För det första var 21mm inte en för stor förgasare, kolla tex på rexxy som körde med 21mm på sin Derbi!
Gjorde du rent membranet noggrant? Tog du isär det helt och hållet?
Har du bensin i tanken? Blir tändstiftet blött?
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Dave9797
Elmoped

Inlägg av Dave9797 »

Men sålde den så nu är det för sent.
har redan gjort renförgasaren
mebranet kunnde jag bara dela på ena sidan då skruven var förstörd men den blev ren och funkade ju :/
bensin finns och kommer ner till förgasaren !
Dave9797
Elmoped

Inlägg av Dave9797 »

Känns som att den måste vara mebranet ?
testade precis att rullstarta den . va tvungen att springa en bit sen gick den igång men dog om man inte gasade. den svarade knappt på gasen
Skriv svar