Rieju Tomgångs problem, Bra tomgång ibland och Dålig ibland

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
msr
Elmoped

Rieju Tomgångs problem, Bra tomgång ibland och Dålig ibland

Inlägg av msr »

Tjenare! Gjorde rent förgasaren i helgen och när jag körde hem den till mor så funkade den perfekt! Inga problem med tomgången och allt gick som den skulle. Nu idag när jag skulle till skolan så märkte jag att den dog på tomgång om man inte gasar MEN när jag gasar fullt (när den står på tomgång) så böar den så jag måste choka så stabiliserar tomgången sig men släpper jag choken så kommer problemet igen och jag måste chokea men vid nästa trafikljus så kan den va bra helt plötsligt. Men ibland hände det också att den är bra! Den va kass när jag åkte hem också men när jag stod utanför å släppte gasen så dog den, Den va på jääätte låga varv och sen efter en stund så dog den(kanske typ 10 sek). Sen startade jag den igen och då hade den bra tomgång då rusade den upp lite i varv men gick sedan ner igen men den hade perfekt tomgång då. Prövade o gasade och den blev inte sämre då utan det va skit bra! Tycker det bara är så konstigt för annars så går moppen skit bra på höga o låga varv! Såå om någon kan hjälpa mig så skulle jag vara väldigt tacksam!

Tack på förhand! :)
Användarens profilbild
SebastianB
Elmoped

Inlägg av SebastianB »

Kolla efter sprickor i insuget! Kan vara tjuvluft :)
Kolla gärna in mitt stuntprojekt av en CH Racing!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58466 !AVSLUTAT!

(Fordon jag äger = X, fordon jag ägt = *)
-Aerox -03. (*)
-Ludix -10 Stunt. (*)
-CH Racing -05 Stuntkittad. (*)
-Aerox -11 Stunt. (X)
Skriv svar