Typ alla crossmoppar är väl typ samma sak? Är väl isåfall typ beta rr som kanske är lite krångligare för korta eftersom det är väl en ganska hög moped.
Hampu skrev:Typ alla crossmoppar är väl typ samma sak? Är väl isåfall typ beta rr som kanske är lite krångligare för korta eftersom det är väl en ganska hög moped.
Jag är ganska kort 165 så det kanske är lite för hög då.
Men är nån skillnad på höjd mellan Derbi Senda och drd.
Hampu skrev:Typ alla crossmoppar är väl typ samma sak? Är väl isåfall typ beta rr som kanske är lite krångligare för korta eftersom det är väl en ganska hög moped.
Jag var ungefär lika lång som dig när jag köpte crossmoppe och då passade en Derbi Senda extreme mig hyfsat bra men nu har jag vuxit i den så nu sitter jag mycket bra på den.
Jag var ungefär lika lång som dig när jag köpte crossmoppe och då passade en Derbi Senda extreme mig hyfsat bra men nu har jag vuxit i den så nu sitter jag mycket bra på den.
Har en Rieju drac och min kompis har en Derbi drd. Man ser med ögat att hans är lägre. Jag är över 180 och tycker min Rieju är lite för låg men vem vet, den kanske passar folk i din längd.
Ok tack blir nog nån Derbi.
Det jag inte gillar med Derbi är originalstyret... Det känns som man böjer sig neråt nästan som på en sporthoj. Men det är väl smaksak
Senast redigerad av Revilz den 6 oktober 2014, 20:17, redigerad totalt 1 gånger.
GurkMarmelad skrev:
Ok tack blir nog nån Derbi.
Det jag inte gillar med Derbi är originalstyret... Det känns som man böjer sig neråt nästan som på en sporthoj.
Det är helt klart sant men dem som designade Derbi Senda modellerna var så finurliga att dem installerade ett ställbart fäste så man kan justera vinkeln på styret
Det jag inte gillar med Derbi är originalstyret... Det känns som man böjer sig neråt nästan som på en sporthoj.
Det är helt klart sant men dem som designade Derbi Senda modellerna var så finurliga att dem installerade ett ställbart fäste så man kan justera vinkeln på styret
Haha jo
Till ts: Jag tycker att Derbi är en bra crossmoped! Satsa på en sån
Jag kör Rieju rrx, men själv tycker jag att Derbi är lättkört som faaan, men måste säga att Rieju är inte heller svårt o köra, rätt likt på alla cross mopeder.
Beta RR om du ska köra mycket på bakhjulet, AM6 (Rieju, Yamaha, Motorhispania etc) om du vill ha nåt enkeltrimmat, Derbi är roliga att köra men jag gillar personligen inte dem då mina inte hållit :/
Lätt körd? Då rekommenderar jag en Derbi/gilera. Inget fel på Am6or alls bara att Derbis har mycket skönare växlar, vilket jag antar faller under "lätt körd".