Crescent compact trim?

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.
Max99
Elmoped

Crescent compact trim?

Inlägg av Max99 »

Tja! Har blivit jäkligt sugen på att skaffa mig en veteranare och trimma lite lagom :D . Har kollat runt nu ett tag och fastnat för compact, men nu när jag har läst lite så verkar det som om dom ramen böjer sig lätt? :( . Har tänkt att skaffa detta trimmet:http://www.trimbutiken.se/kompletta-tri ... 60-cc.html men har inte lust att behöva ramförstärka moppen, så min fråga är då om jag borde satsa på någonting annat eller om compacten håller?
( Gärna tips på en bra billig veteranare )
/Max :)
Derbi is tha shit ^^
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Du kan ju hitta fs1, k50 för en billig peng med :) dom är ju mer trimvänliga och ramen håller.

Puch maxi har jag en med 74cc om du vill köpa? (Ramförstärkt)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Ramen kan bli sne vid motorfästena. Men allt beror på vem som svetsade ramen när den var ny, finns dom som förstärker och ramen ändå blir sne. Och folk som inte förstärker, men ramen fortfarande är spikrak.
Sen får du inte förvänta dig några jättehöga hastigheter, du kommer nog upp i runt 60-65!
Köp en Compact, goa mopder :)
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Dom håller så länge du håller framhjulet i backen! Ramen kroknar när man börjar köra på bakhjulet!
Max99
Elmoped

Inlägg av Max99 »

Tack för alla svaren! Jag var lite inne på en Fs1:a innan compacten, men jag ändrade mig när min pappa beskrev hur skum deras växellåda var :? . Sen så tycker jag i för sig att Compacten har det helt rätta stuket :wink: och något bakhjul blir det i alla fall inte. Men om det är någon här som sitter på en Fs1:a och som kan beskriva växellådan ( och själva moppen ) så vore det ju kanon :) . Fast det är ju i för sig compacten jag vill ha helst så kommer det upp en billig på blocket så for det nog bli så, men man blir ju skeptisk när man hör att ramen kan böjas :roll:.
PS DEA, jag vill ha en moppe, ingen raket. :wink:
/Max
Derbi is tha shit ^^
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Inget direkt konstigt med FS1-lådan, den har bara en mindre vanlig ordning på växlarna. De flesta hojar har ettan längst ner, resten av växlarna uppåt, och friläget mellan ettan och tvåan, några har friläget längst ner, sedan ettan och resten uppåt, FS1 har friläge högst, sedan ettan och resten neråt.

Som sagt inget konstigt, men är man van vid de mer konventionella alternativen kan det ta någon dag att lära sig växla åt rätt håll.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar