min mopped läcker in vatten i oljan

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
lillebrossan
Elmoped

min mopped läcker in vatten i oljan

Inlägg av lillebrossan »

jag har en Yamaha dt50r med en AM6 motor som vanligt ;) för en vecka sen så hade vi ner moppen och bytte topplockspackning, toppfotspakningen samnt packningen vid kåpan på samma sida som kicken och vi har haft i sär och kollat till packningarna vid vattenpumpskåpan och där läcker inget. och nu idag när jag skulle byta till ny fräsh olja så såg oljan värren ut en innan såg ut som grädde typ, vad kan felet vara ??? tacksam för svar!! :)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Re: min mopped läcker in vatten i oljan

Inlägg av TheFlyingFin »

lillebrossan skrev:jag har en Yamaha dt50r med en AM6 motor som vanligt ;) för en vecka sen så hade vi ner moppen och bytte topplockspackning, toppfotspakningen samnt packningen vid kåpan på samma sida som kicken och vi har haft i sär och kollat till packningarna vid vattenpumpskåpan och där läcker inget. och nu idag när jag skulle byta till ny fräsh olja så såg oljan värren ut en innan såg ut som grädde typ, vad kan felet vara ??? tacksam för svar!! :)
Om det ser ut som grädde så brukar det inte vara någon av cylinderpackningarna. Med 99% säkerhet vattenpupspackningen! Min såg också hel ut men läckte ändå hela kylarens innehåll på runt 1 minut.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
hallå
Elmoped

Inlägg av hallå »

nästan helt 100 på att det är packboxen runt impellern som är slut. Twostroke.se har renoveringsats till vattenpumpen köp en sådan: http://www.twostroke.se/product.asp?product=30471
lillebrossan
Elmoped

Inlägg av lillebrossan »

Stort tack för svaren jag ska testa det!! :)
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

SKulle inte använt den satsen ! eller byt iaf inte själva pumpdelen på min så tog själva pumpen i pumpkåpan för att vicmas pump va för stor helt enkelt men packboxen kan du använda !
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped

Inlägg av Böldhare »

lånar tråden lite, var ska man sätta o-ringen man får med? :roll:
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

ja skulle gjort så att tatt i sär allt och kollat så packinngarna sitter som dom ska kan ju vart så att nått hamnat lite fel och sen kolla vattenpumpen som dom andra sa ;)
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
hallå
Elmoped

Inlägg av hallå »

Märker du att det har minskat vatten i kylan så är det något knas vid vattenpumpen. Kan ju inte direkt komma vatten från så många andra ställen ner i oljan? Om du kanske har dålig packning till kopplingskåpan och du har haft moppen ute samt kört i regnväder så kanske det kan tränga in vatten vid oljan :D
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Böldhare skrev:lånar tråden lite, var ska man sätta o-ringen man får med? :roll:
tror man ska ha den typ vid drevet iaf så använde inte jag den då jag hittade inget ställe å sätta den på fungerar lika bra utan tyckr ja för läcker gör de då fan inte !
Skriv svar