Derbi_pöjk skrev:ggaabbe skrev:Nu får jag bumpa för att jag inte har fått svar, hur fort kommer min Derbi gå?
Airsal racing 70cc
17.5mm förgasare
Ostrypt originalrör
Ostrypt luftburk
Går på E85
14 eller 15/53 drevning
85+ med bra inställd förgasare. Men kör du på etanol

Ja det började som en rolig idé och visade sig vara bra dels för att du slipper bensinlukten i kläderna, min morsa brukade säga att jag stank som en hel bensinmack innan

och dels för att man får mer effekt asså jag tyckte det var rätt så märkbar skillnad så det är värt att köra på det.
Kommer den bara göra 85 så e det ju inte värt det för den går redan i 80 på gps med sm-däck och 14-53 drevning, jag kan tyvärr inte lägga upp bild om du inte tror mig för att jag har crossdäck och då är drevningen för tung så den orkar inte varva ut 6an
emilnordman skrev:ggaabbe skrev:Nu får jag bumpa för att jag inte har fått svar, hur fort kommer min Derbi gå?
Airsal racing 70cc
17.5mm förgasare
Ostrypt originalrör
Ostrypt luftburk
Går på E85
14 eller 15/53 drevning
Den skulle gå bättre med 98E5, och oktanboost så du får 99oktanigt, men en jag känner som har Airsal 70cc-16mm-13/53 på sin DT går 115km/h
Den går redan bättre på e85 än vad den gör på bensin med originalcylinder så varför skulle en 70a gå sämre på e85 än på bensin? Sen är etanol ungefär lika knackbeständigt som 104 oktanig soppa för att det kyler mycket bättre än vanlig bensin
Det spelar inte så stor roll i detta fallet eftersom kompressionen är så låg att det inte ens spikar på bensin, grejen är att e85 tar längre tid att antändas men när det väl har antänds är explosionen kraftigare än på bensin
