tror mer på att den inte orkar varva ur riktigt eftersom det är så tung drevning för en orginalmoppe.Hampu skrev:Banta HUEHUEHEUUEHEU
Skämtåsido, Derbi ska ju vara starka original så något måste la vara fel (om du inte väger 250kg)
Dåligt komp kanske? Skulle väl inte skada så mycket om du bytte kolvringar iallafall
Vill du ha mer kraft än original så är väl ett trimrör det som saknas, möjligtvis en 70cc ifall du vill lägga ned mer pengar
60 pannor haha, vill egentligen bara att den ska gå runt 60-65 och kanske 45-50 uppför.Hampu skrev:Banta HUEHUEHEUUEHEU
Skämtåsido, Derbi ska ju vara starka original så något måste la vara fel (om du inte väger 250kg)
Dåligt komp kanske? Skulle väl inte skada så mycket om du bytte kolvringar iallafall
Vill du ha mer kraft än original så är väl ett trimrör det som saknas, möjligtvis en 70cc ifall du vill lägga ned mer pengar
Derbinnn skrev:Som jag sa 30 uppför med original drev (12) och på rakan gör den bara 45.Filip ericsson skrev:tror mer på att den inte orkar varva ur riktigt eftersom det är så tung drevning för en orginalmoppe.Hampu skrev:Banta HUEHUEHEUUEHEU
Bak har jag original drev(vet inte vilken 'storlek' det är). Får väl pröva era förslag och återkomma hur det gick.TheFlyingFin skrev:Derbinnn skrev:Som jag sa 30 uppför med original drev (12) och på rakan gör den bara 45.Filip ericsson skrev: tror mer på att den inte orkar varva ur riktigt eftersom det är så tung drevning för en orginalmoppe.
Vad har du bak då? Har prövat en Derbi med plugg och choken på hela tiden (gick sjukt fett och hade INGET drag alls, orkade knappt slira på vått gräs med kopplingssläpp) med 13/52 och den gjorde 60 ca. Så något är fel.
Sluta kolvringar kanske?
Har skruvat lite med förgasaren och då gick den jävligt mycket bättre, ställde in han och skulle nu ut och köra igen. Lika dåligt igen... har ett annat problem också och det är att jag inte kan gasa fullt ut. Den typ ''stryper'' sig själv på full gas.Persson97 skrev:Går den rent? Om inte så rengör förgasaren.
Annars är jag inne på samma spår som övriga här verrkar vara, kolla hur kolv, cylinder och kolvringarna mår!
Hackigt? CDI-strypningDerbinnn skrev:Har skruvat lite med förgasaren och då gick den jävligt mycket bättre, ställde in han och skulle nu ut och köra igen. Lika dåligt igen... har ett annat problem också och det är att jag inte kan gasa fullt ut. Den typ ''stryper'' sig själv på full gas.Persson97 skrev:Går den rent? Om inte så rengör förgasaren.
Annars är jag inne på samma spår som övriga här verrkar vara, kolla hur kolv, cylinder och kolvringarna mår!
Både och faktistHampu skrev:Hackigt? CDI-strypningDerbinnn skrev:Har skruvat lite med förgasaren och då gick den jävligt mycket bättre, ställde in han och skulle nu ut och köra igen. Lika dåligt igen... har ett annat problem också och det är att jag inte kan gasa fullt ut. Den typ ''stryper'' sig själv på full gas.Persson97 skrev:Går den rent? Om inte så rengör förgasaren.
Ifall det är mera såsigt så är det för fet blandning, motorn har alltså varit kall vid bestyckning av förgasaren vilket betyder att den får för mycket bensin.