Okej så jag undrar hur jag trimmar min viarelli matador som just nu går i ca 50km/h utan att gjort ett piss. den är helt ny och jag har inte gjort ett skit med den. Jag hade innan en Viarelli racer som jag försökte att klippa den rosa kabeln på men inte ett piss hände då.
Men hur trimmar jag denna moped utan att behöva köpa något.
finns de möjligen ngn stuv eller liknande, eller går det att dra rosa kabeln. någon som har en matador eller vet???
om någon vet kan den snälla förklara utförligt hur man gör då jag är tjej och inte fattar ett piss om vart grejerna ens typ sitter.
Tack så mycket!
Men finns de ngn som vet om de funkar att kapa rosa kabeln. Och isåfall vart sitter den och hur fan kommer man åt den? Vart sitter den? Ska ja klippa eller dra ur den?? Går de att laga den? Hur snabbt kommer moppen gå??
Menar du kabel som "stryper" cdin? Vad jag har hört så funkar det inte att klippa den för att få en ostrypt cdi. Om du vill ha en ostrypt cdi så får du köpa en
kolla om det går en kabel från variatorkåpan till cdin, den ska vara rosa. den känner av hur fort koppligen roterar och stryper vid ca 45-50kmh.
det är bara att klippa av. det ger högre toppfart men axxet är det samma.
sätt i något lättare vikter 6g eller 5g för bättre styrka i uppförsbackar!