ellerhur det låter lite skumt g7 med dragen ring låter mer naturligt men det finns ju flera srypningar på aerox och alla vet ja att aerox har dom bästa motorerna dessutom låter ju speed fight som om dom blivit knullade xD
hyosungsf50 skrev:ellerhur det låter lite skumt g7 med dragen ring låter mer naturligt men det finns ju flera srypningar på aerox och alla vet ja att aerox har dom bästa motorerna dessutom låter ju speed fight som om dom blivit knullade xD
ja kör med min speedfight den har ja dragen v-ring tagit bort blidtarmen,7g vikter den gör 74 km/h. men den har ostrypt sdi box orginal när hade den gått in och strypt ner tex på aerox
Hade ingen aning att de gick så bra med bara dragen v-ring :O
Kan ju säga att Peugoet motorerna är minst lika bra som minarelli ; ) Och de sitter inte på varenda moppe du ser
Den motor som är i de nya jetforcen och blaster / ludix modellerna, har extremt mycket kräm redan från början, min Ludix snake furious gör 73 med gps, bara variatorbrickan som är tagen. Observera, VariatorBRICKA. Ej ring, som finnes på exempelvis aerox.. skulle tro att variatorbrickan är en lite kraftigare strypning eftersom att där är mer kräm i dem nya peugeotmotorerna
hahahaha minarreli och speedfight´s motorer är ju inte alls lika bra 1. speedfight har dom"gammla" stående motorerna till skillnad från ludix serien och jetforce som har den liggande peugeot motorn som är mycke bättre än den stående 2. liggande minarelli motorer spöar ändå tyvärr peugeots liggande motor så en slutsats av detta är att peugeots motorer är fett konstiga låter som dom blivit knullade och är INTE lika bra som liggande minarelli plus att franska personer kan inte göra bra fordon tyvärr förutom citroen men det är en bil.
En sak som jag alldrig tvivlat på, Minarelli's liggande är de bästa
Kan vara en förklaring också till varför varenda moppe du ser nästan har en sådan motor eller en kopia.
Sen att själva AEROX börjar bli lite väl tjatig är en annan sak..
Speedfights stående är en hel del sämre än liggande minarelli enligt min åsikt..visst de går kanse i 75 avstrypta , men en minarelli med bra effektavgas gör 80 (min gjorde 78km/h med en s6 REPLICA..billigt skräp al ltså) med ett axx som drar varenda org/avstrypta/effekt Speedfight
~OWR~ One Wheel riders R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
alltså du måste vara den trögaste av dom trögaste här på forumet dom anger alltid hk som om den vore ostrypt för jag tror inte att min hyosung har 5hk org som det står att den har och sluta ställa så jävla dumma saker och läg fan inte så höga bud för du vet att ingen hä'r på tsr kommer hjälpa dig med någonting
ta din speedfight om den går så bra med bortagen v ring,
själv kör jag med leovince zx koplingsfjädrarn och vikterna man fick med och så har jag bytt munstycke 3 storlekar upp på min aerox och den går cirka 80 och har väldigt najs axx !
eneqvist skrev:ta din speedfight om den går så bra med bortagen v ring,
själv kör jag med leovince zx koplingsfjädrarn och vikterna man fick med och så har jag bytt munstycke 3 storlekar upp på min aerox och den går cirka 80 och har väldigt najs axx !