Tjenare! Jag får byta en SMT 2009 mot min Yamaha DT50MX och en fiddy, MEN den har gått 1700mil det är väll ingen stor risk att köpa den? Enl han så är den renoverad av förra ägaren, och han har bytt cylinder och kolv på den. Jag kan renovera den själv då jag kan lite om motorer. Priset han säljer den för är 8000kr
nejdå, bör inte vara några problem, min har snart gått 2500 mil och jag kör på orginal cylindern.. känner ingen skillnad alls från att jag köpte den förutom att min går lite fortare nu hehe,
om den hade gått 3000mil hade det jue varit en helt annan sak och om nu ägarn säger att han bytt kolv och grejer så borde du inte oroa dig alls.
kör hårt!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist
Fem år, 1825 dagar. Mindre än en mil om dagen. Visst, det är inte många som åker moped året runt, men även om vi går ner till fyra månader per år (som är rätt lite, men det kan ju kompensera för dagar med dåligt väder under sommaren) behövs bara tre mil per dag i snitt. Vilken moppepojke kör inte det?
Byt det som behöver bytas. Ett av de största misstagen unga moppeägare brukar göra är att meka när det inte behövs, och det brukar mest leda till mer problem än förbättringar. If it aint broke, don't fix it!
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.