Elstarten pajat

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
b3nna
Elmoped

Elstarten pajat

Inlägg av b3nna »

Shenna, min elstart pajade nyligen, kicken funkar perfekt men elen... den går inte alls, ingen täändning ingenting alls faktiskt, nån sladd som hoppat ur? ^^ nått fel med startmotorn? :?:
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Kolla jorden till starten, hade samma påroblem som återkom på min.. Bytte jordskruven å sen har den funkat.
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
Larrzson
Elmoped

Inlägg av Larrzson »

Kör du 70cc ? isf kan det va att den är för tung för elmotorn att dra runt till slut bränner man elmotorn ! :P
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

startmotorn kan vara skit
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

kolla så säkringen ä ok, och kolla så båda polerna sitter mot batteriet ordentligt ;) du kanske ska ladda bateriet lr byta om de fortfarande är heldött.... Är de bara själva elstarten som är pajj så får du kolla så att startreläet är okej, de ska oftast klicka till när du trycker in startknappen, men jag r inte säker på att de är så på alla moppar.... Annars får du skruva loss startmotorn och känna om den snurrar ordentligt och kanske ta isär den en aning om de går och kika om den är hel lr om den har brunnit ;)

blev en lång mening.... ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst