Hej har under ett tag funderat på att köpa nytt rör EEC-Gokännt men har hört att det ger effekt vilket inte är lagligt. Nu är frågan kan jag göra en ny bricka i mynningen som stryper röret så det går lagligt, får man göra det om det är ett gokännt rör?? har gjort ny bricka till mitt orginalrör så fixa brican är inga problem.
Skit i brickan...
En liten tanke du ska ha är att Gianelliröret du kollat är ett budgetrör, rostar som faaaan och ser för jävligt ut efter ett tag.. Lägg till ett par kronor å köp Giannelli - Reverse Avgassystem.
Du får ändå inte sätta på varken ett ECC eller CE märkt rör utan att typa om den. Men jag känner ingen som typat om en moppe bara för att man bytt dämpare..
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde http://www.garaget.org/Weckis
köper man ett nytt EEC-Gokännt rör måst man besiktia om den. Men har hört att rören ändå ger lite effekt endå och undrar då om det är laglit att strypa ner dom?? om dom är EEC gokännda är dom väl lagliga bara inte mopeden överstiger 52km/h??
Ett ECC gokännande spelar ingen roll om man ska vara petig, du får inte göra några som hels modifikationer på en EU moppe = Typgodkännande.
Men polisen skiter i det oftast. Men skulle du torska så åker du på en ny besiktning... Var inte så rädd av dig, risken e minimal att du torska på ett rör, pluggat alltså.
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde http://www.garaget.org/Weckis
För det första får du ändå inte byta till något annat än ett nytt orginalrör...Byter du till något annat än ett orginalrör så måste du besikta om moppen och då kommer den inte gå igenom om röret så är CE..EEC..bla..bla..strypt och moppen går under 52km/h. Sitter det på ett trimrör kommer den inte gå igenom besiktningen.
Så köp trimröret och plugga ur det och ställ in moppen efter röret och var glad att du har en moppe som toppar 75+ om du ställer in den rätt.
Eller så kollar du efter ett beg orginalrör och kör lagligt.
//Holma
Holma_ skrev:För det första får du ändå inte byta till något annat än ett nytt orginalrör...Byter du till något annat än ett orginalrör så måste du besikta om moppen och då kommer den inte gå igenom om röret så är CE..EEC..bla..bla..strypt och moppen går under 52km/h. Sitter det på ett trimrör kommer den inte gå igenom besiktningen.
Så köp trimröret och plugga ur det och ställ in moppen efter röret och var glad att du har en moppe som toppar 75+ om du ställer in den rätt.
Eller så kollar du efter ett beg orginalrör och kör lagligt.
//Holma
Varför krångla, på med skiten bara
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Weckis skrev:Skit i brickan...
En liten tanke du ska ha är att Gianelliröret du kollat är ett budgetrör, rostar som faaaan och ser för jävligt ut efter ett tag.. Lägg till ett par kronor å köp Giannelli - Reverse Avgassystem.
Du får ändå inte sätta på varken ett ECC eller CE märkt rör utan att typa om den. Men jag känner ingen som typat om en moppe bara för att man bytt dämpare..
Ett gianellí reverse har den minsta mynningen jag sätt med bvrickan i... om du kör med brickan i så går den knappt frammåt, och om du ska köra lagligt måste du borra den större, men jo, röret ser jävligt bra ut
E de viktigt hur fort den går med strypning eller utan??? Du ska ju köra med strypning ändå...
Men det beror på setpuen 25-65 km/h skulle jag tro med strypning..
300 utan
Reverse e ett lite medr avstämt rör till 50cc sport å betydligt bättre kvalitet