OBS! HAR KOMMIT FRAM TILL ATT FLÄKTEN INTE STARTAR NÄR KYLARVÄTTSKAN + MOTORN BLIR VARM OBS!
Någon som vet vad som kan vara fel?
Ganska säker på att säkringen gick för ett par veckor sedan men fläkten har funkat ändå tills idag då jag uptäkt felet.
_____________________________________________________________
Drar hela historien:
Innan sommarlovet så oljade mitt originalrör igen och det var så jävla igensackat så jag köpte ett turbokit rör. Körde för det mesta strypt (toppade ändå ca 60) och gick skit bra över sommarlovet. Tog varenda scooter (som var orginal). Sista veckan av sommarlovet så började radiatorn och resten av kylningen att bli cp varm (luften kondenserade runt kylaren). Hela motorn i sig blev också skit varm men dock vet jag inte om det ska vara så eller inte. Nu i morse när jag åkte till gymnasiet så gick den typ max 40 med världens sämsta axx och styrka (blev lika varm vid kylaren som förut). Trodde först att det var röret som höll på att fetta igen men blev inte någon stor skillnad efter en 14timmars avfettning.
Kan det vara så att cylindern håller på att värmenypa eller skära?
Finns det något sätt att se på kolven eller cylindern om den har värmenypt eller skurit?
OBS! Provade att köra avstrypt när jag kom hem, kunde varva bra när den stog still men när jag la i växel så vägrade den att varva över 7k (gissning) och gick super segt. OBS!
Det är en generic trigger sm 50.
(var snäll att inte klaga över märket)
Tacksam för alla svar!
