calle.l skrev:Tja ska dra pluggen på en mrt undrar om det finns någon äns eller om det är strypning vid insuget? Vilka strypningar finns det på en Rieju mrt 2013?
Rieju mrt har dessa strypningar: strypning i luftfiltret. Du tar upp bänken och bort med lilla locket. sedan skruvar du bort luftfiltret och tar bort skivan som är bakom luftfiltret, sedan skruvar du det tillbaka.
plugg i röret. den är svetsad fast vid mynningen, eller så har du en "tratt" inne i avgasröret, om där är en delning, som är fast med 3 bultar. sedan är insugskitet för litet, det som går från förgasaren till cylindern.
och Rieju mrt europa modellerna har INTE strypt cdi box. skillnad som Rieju mrt modellerna har, såkallad ecu box
Kevin Kristoffersson skrev:kan vara en delning i kröken, vet inte hur det är med mrt men på min 08 rrx så har jag en delning i röret där jag bara kan plocka ur pluggen.
Sedan så har du inte strypt cdi, utan en ecu box som du måste borra i för att ta bort strypningen.
Det är en kompis jag ska hjälpa och han har inte den med 3 bultar utan den sitter antagligen i mynningen. Bäst att köpa en ostrypt ecu box. Han vill kunna få den orginal när han ska sälja den
calle.l skrev:Tja ska dra pluggen på en mrt undrar om det finns någon äns eller om det är strypning vid insuget? Vilka strypningar finns det på en Rieju mrt 2013?
Rieju mrt har dessa strypningar: strypning i luftfiltret. Du tar upp bänken och bort med lilla locket. sedan skruvar du bort luftfiltret och tar bort skivan som är bakom luftfiltret, sedan skruvar du det tillbaka.
plugg i röret. den är svetsad fast vid mynningen, eller så har du en "tratt" inne i avgasröret, om där är en delning, som är fast med 3 bultar. sedan är insugskitet för litet, det som går från förgasaren till cylindern.
och Rieju mrt europa modellerna har INTE strypt cdi box. skillnad som Rieju mrt modellerna har, såkallad ecu box
Tack för svaret då kan jag alla strypningar på mrt också nu då
calle.l skrev:Tja ska dra pluggen på en mrt undrar om det finns någon äns eller om det är strypning vid insuget? Vilka strypningar finns det på en Rieju mrt 2013?
Rieju mrt har dessa strypningar: strypning i luftfiltret. Du tar upp bänken och bort med lilla locket. sedan skruvar du bort luftfiltret och tar bort skivan som är bakom luftfiltret, sedan skruvar du det tillbaka.
plugg i röret. den är svetsad fast vid mynningen, eller så har du en "tratt" inne i avgasröret, om där är en delning, som är fast med 3 bultar. sedan är insugskitet för litet, det som går från förgasaren till cylindern.
och Rieju mrt europa modellerna har INTE strypt cdi box. skillnad som Rieju mrt modellerna har, såkallad ecu box
Tack för svaret då kan jag alla strypningar på mrt också nu då
no problem enda problemet med strypningen i mynningen, är att du måste borra ut den, för den är svetsad fast, och tro mig. borrande är ett helvete
och efter borrande så skall ju förstoss munstycket upp, jag hade 78 original och nu har jag 100, men det är 1-2 nummror för stor. så mitt tips är att testa med 98 munstyck om ni hade 78.
steppan_ek skrev:
Rieju mrt har dessa strypningar: strypning i luftfiltret. Du tar upp bänken och bort med lilla locket. sedan skruvar du bort luftfiltret och tar bort skivan som är bakom luftfiltret, sedan skruvar du det tillbaka.
plugg i röret. den är svetsad fast vid mynningen, eller så har du en "tratt" inne i avgasröret, om där är en delning, som är fast med 3 bultar. sedan är insugskitet för litet, det som går från förgasaren till cylindern.
och Rieju mrt europa modellerna har INTE strypt cdi box. skillnad som Rieju mrt modellerna har, såkallad ecu box
Tack för svaret då kan jag alla strypningar på mrt också nu då
no problem enda problemet med strypningen i mynningen, är att du måste borra ut den, för den är svetsad fast, och tro mig. borrande är ett helvete
och efter borrande så skall ju förstoss munstycket upp, jag hade 78 original och nu har jag 100, men det är 1-2 nummror för stor. så mitt tips är att testa med 98 munstyck om ni hade 78.
Borra gjorde jag på mitt tk rör men är det någon ide att dra pluggen när ECU boxen stryper? Det kommer ju bara bli bättre axx la? PS det med munstycke vet jag min moped har 70cc med 24mm fögg
calle.l skrev:
Tack för svaret då kan jag alla strypningar på mrt också nu då
no problem enda problemet med strypningen i mynningen, är att du måste borra ut den, för den är svetsad fast, och tro mig. borrande är ett helvete
och efter borrande så skall ju förstoss munstycket upp, jag hade 78 original och nu har jag 100, men det är 1-2 nummror för stor. så mitt tips är att testa med 98 munstyck om ni hade 78.
Borra gjorde jag på mitt tk rör men är det någon ide att dra pluggen när ECU boxen stryper? Det kommer ju bara bli bättre axx la? PS det med munstycke vet jag min moped har 70cc med 24mm fögg
min kamrats Rieju mrt pro har dragen plugg med ecu box som stryper. den går 65-70 med 13 framdrev. det går ju att borra ecu boxen också, men det blir dyrt om man borrar fel
så det är upp till din kompis om han vill dra pluggen bort.. kommer att få ett fans bra axx, och kanske 5-10km/h mera. kan vara mindre för han har en ecu box som stryper.
Sluta snacka skit. Finns det visst. Har 2 Rieju MRT ute på gården just nu, en som vi ska ta pluggen ur och byta drev på som min kompis köpte igår och arh ostrypt original, och en som min andra kompis har som har strypt original.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Sluta snacka skit. Finns det visst. Har 2 Rieju MRT ute på gården just nu, en som vi ska ta pluggen ur och byta drev på som min kompis köpte igår och arh ostrypt original, och en som min andra kompis har som har strypt original.
finns inga ostrypta vad? ecu boxen eller avgasröret?
Sluta snacka skit. Finns det visst. Har 2 Rieju MRT ute på gården just nu, en som vi ska ta pluggen ur och byta drev på som min kompis köpte igår och arh ostrypt original, och en som min andra kompis har som har strypt original.
Som TheFlyingFin säger så finns det visst ostrypta ecu boxar! Har själv en Rieju Mrt med ostrypt ecu utan att ha borrat!
Sluta snacka skit. Finns det visst. Har 2 Rieju MRT ute på gården just nu, en som vi ska ta pluggen ur och byta drev på som min kompis köpte igår och arh ostrypt original, och en som min andra kompis har som har strypt original.
finns inga ostrypta vad? ecu boxen eller avgasröret?
Vissa MRT har två pluggar i röret. Verkar inte vara nån skillnad ifall det är Europa eller PowerUp. De flesta MRT jag har sett har dock en i delningen bara, plus blindtarm. Sen ska alla PowerUp ha strypt ECU men jag efter den som står ute på gården nu så verkar det inte så =)
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Sluta snacka skit. Finns det visst. Har 2 Rieju MRT ute på gården just nu, en som vi ska ta pluggen ur och byta drev på som min kompis köpte igår och arh ostrypt original, och en som min andra kompis har som har strypt original.
Som TheFlyingFin säger så finns det visst ostrypta ecu boxar! Har själv en Rieju Mrt med ostrypt ecu utan att ha borrat!
ps. Rieju mrt power upp har strypt ecu, medan Rieju mrt europa har ostrypta:P (så långt som jag vet)
Senast redigerad av steppan_ek den 8 september 2014, 16:09, redigerad totalt 1 gånger.
TheFlyingFin skrev:
Sluta snacka skit. Finns det visst. Har 2 Rieju MRT ute på gården just nu, en som vi ska ta pluggen ur och byta drev på som min kompis köpte igår och arh ostrypt original, och en som min andra kompis har som har strypt original.
Som TheFlyingFin säger så finns det visst ostrypta ecu boxar! Har själv en Rieju Mrt med ostrypt ecu utan att ha borrat!
ps. Rieju mrt har strypt ecu, medan Rieju mrt europa har ostrypta så det är en Rieju mrt europa som du har.(så långt som jag vet)
steppan_ek skrev:
no problem enda problemet med strypningen i mynningen, är att du måste borra ut den, för den är svetsad fast, och tro mig. borrande är ett helvete
och efter borrande så skall ju förstoss munstycket upp, jag hade 78 original och nu har jag 100, men det är 1-2 nummror för stor. så mitt tips är att testa med 98 munstyck om ni hade 78.
Borra gjorde jag på mitt tk rör men är det någon ide att dra pluggen när ECU boxen stryper? Det kommer ju bara bli bättre axx la? PS det med munstycke vet jag min moped har 70cc med 24mm fögg
min kamrats Rieju mrt pro har dragen plugg med ecu box som stryper. den går 65-70 med 13 framdrev. det går ju att borra ecu boxen också, men det blir dyrt om man borrar fel
så det är upp till din kompis om han vill dra pluggen bort.. kommer att få ett fans bra axx, och kanske 5-10km/h mera. kan vara mindre för han har en ecu box som stryper.
Blir la att dra pluggen och byta munstycke men det blir lite krångligt att få den original igen lär ju få göra en ny plugg :/