Plugg Rieju mrt?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
calle.l
Elmoped

Plugg Rieju mrt?

Inlägg av calle.l »

Tja ska dra pluggen på en mrt undrar om det finns någon äns eller om det är strypning vid insuget? Vilka strypningar finns det på en Rieju mrt 2013? :D
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

kan vara en delning i kröken, vet inte hur det är med mrt men på min 08 rrx så har jag en delning i röret där jag bara kan plocka ur pluggen.

Sedan så har du inte strypt cdi, utan en ecu box som du måste borra i för att ta bort strypningen.
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
steppan_ek
Elmoped

Re: Plugg Rieju mrt?

Inlägg av steppan_ek »

calle.l skrev:Tja ska dra pluggen på en mrt undrar om det finns någon äns eller om det är strypning vid insuget? Vilka strypningar finns det på en Rieju mrt 2013? :D
Rieju mrt har dessa strypningar: strypning i luftfiltret. Du tar upp bänken och bort med lilla locket. sedan skruvar du bort luftfiltret och tar bort skivan som är bakom luftfiltret, sedan skruvar du det tillbaka.
plugg i röret. den är svetsad fast vid mynningen, eller så har du en "tratt" inne i avgasröret, om där är en delning, som är fast med 3 bultar. sedan är insugskitet för litet, det som går från förgasaren till cylindern.
och Rieju mrt europa modellerna har INTE strypt cdi box. skillnad som Rieju mrt modellerna har, såkallad ecu box
Användarens profilbild
calle.l
Elmoped

Inlägg av calle.l »

Kevin Kristoffersson skrev:kan vara en delning i kröken, vet inte hur det är med mrt men på min 08 rrx så har jag en delning i röret där jag bara kan plocka ur pluggen.

Sedan så har du inte strypt cdi, utan en ecu box som du måste borra i för att ta bort strypningen.

Det är en kompis jag ska hjälpa och han har inte den med 3 bultar utan den sitter antagligen i mynningen. Bäst att köpa en ostrypt ecu box. Han vill kunna få den orginal när han ska sälja den ;)
Användarens profilbild
calle.l
Elmoped

Inlägg av calle.l »

steppan_ek skrev:
calle.l skrev:Tja ska dra pluggen på en mrt undrar om det finns någon äns eller om det är strypning vid insuget? Vilka strypningar finns det på en Rieju mrt 2013? :D
Rieju mrt har dessa strypningar: strypning i luftfiltret. Du tar upp bänken och bort med lilla locket. sedan skruvar du bort luftfiltret och tar bort skivan som är bakom luftfiltret, sedan skruvar du det tillbaka.
plugg i röret. den är svetsad fast vid mynningen, eller så har du en "tratt" inne i avgasröret, om där är en delning, som är fast med 3 bultar. sedan är insugskitet för litet, det som går från förgasaren till cylindern.
och Rieju mrt europa modellerna har INTE strypt cdi box. skillnad som Rieju mrt modellerna har, såkallad ecu box

Tack för svaret då kan jag alla strypningar på mrt också nu då :D
steppan_ek
Elmoped

Inlägg av steppan_ek »

calle.l skrev:
steppan_ek skrev:

no problem :D enda problemet med strypningen i mynningen, är att du måste borra ut den, för den är svetsad fast, och tro mig. borrande är ett helvete :D
och efter borrande så skall ju förstoss munstycket upp, jag hade 78 original och nu har jag 100, men det är 1-2 nummror för stor. så mitt tips är att testa med 98 munstyck om ni hade 78.
Användarens profilbild
calle.l
Elmoped

Inlägg av calle.l »

steppan_ek skrev:
calle.l skrev:
steppan_ek skrev: Rieju mrt har dessa strypningar: strypning i luftfiltret. Du tar upp bänken och bort med lilla locket. sedan skruvar du bort luftfiltret och tar bort skivan som är bakom luftfiltret, sedan skruvar du det tillbaka.

no problem :D enda problemet med strypningen i mynningen, är att du måste borra ut den, för den är svetsad fast, och tro mig. borrande är ett helvete :D
och efter borrande så skall ju förstoss munstycket upp, jag hade 78 original och nu har jag 100, men det är 1-2 nummror för stor. så mitt tips är att testa med 98 munstyck om ni hade 78.

Borra gjorde jag på mitt tk rör men är det någon ide att dra pluggen när ECU boxen stryper? Det kommer ju bara bli bättre axx la? PS det med munstycke vet jag min moped har 70cc med 24mm fögg :D
steppan_ek
Elmoped

Inlägg av steppan_ek »

calle.l skrev:
steppan_ek skrev:
calle.l skrev:

Borra gjorde jag på mitt tk rör men är det någon ide att dra pluggen när ECU boxen stryper? Det kommer ju bara bli bättre axx la? PS det med munstycke vet jag min moped har 70cc med 24mm fögg :D
min kamrats Rieju mrt pro har dragen plugg med ecu box som stryper. den går 65-70 med 13 framdrev. det går ju att borra ecu boxen också, men det blir dyrt om man borrar fel :P
så det är upp till din kompis om han vill dra pluggen bort.. kommer att få ett fans bra axx, och kanske 5-10km/h mera. kan vara mindre för han har en ecu box som stryper.
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

finns inga ostrypta.
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Kevin Kristoffersson skrev:finns inga ostrypta.
Sluta snacka skit. Finns det visst. Har 2 Rieju MRT ute på gården just nu, en som vi ska ta pluggen ur och byta drev på som min kompis köpte igår och arh ostrypt original, och en som min andra kompis har som har strypt original.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
steppan_ek
Elmoped

Inlägg av steppan_ek »

TheFlyingFin skrev:
Sluta snacka skit. Finns det visst. Har 2 Rieju MRT ute på gården just nu, en som vi ska ta pluggen ur och byta drev på som min kompis köpte igår och arh ostrypt original, och en som min andra kompis har som har strypt original.
finns inga ostrypta vad? ecu boxen eller avgasröret? :D
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fillew97 »

TheFlyingFin skrev:
Som TheFlyingFin säger så finns det visst ostrypta ecu boxar! Har själv en Rieju Mrt med ostrypt ecu utan att ha borrat! :)
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

steppan_ek skrev:
TheFlyingFin skrev:
finns inga ostrypta vad? ecu boxen eller avgasröret? :D
Vissa MRT har två pluggar i röret. Verkar inte vara nån skillnad ifall det är Europa eller PowerUp. De flesta MRT jag har sett har dock en i delningen bara, plus blindtarm. Sen ska alla PowerUp ha strypt ECU men jag efter den som står ute på gården nu så verkar det inte så =)
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
steppan_ek
Elmoped

Inlägg av steppan_ek »

Fillew97 skrev:
TheFlyingFin skrev:
Som TheFlyingFin säger så finns det visst ostrypta ecu boxar! Har själv en Rieju Mrt med ostrypt ecu utan att ha borrat! :)
ps. Rieju mrt power upp har strypt ecu, medan Rieju mrt europa har ostrypta:P (så långt som jag vet)
Senast redigerad av steppan_ek den 8 september 2014, 16:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fillew97 »

steppan_ek skrev:
Fillew97 skrev:
TheFlyingFin skrev: Sluta snacka skit. Finns det visst. Har 2 Rieju MRT ute på gården just nu, en som vi ska ta pluggen ur och byta drev på som min kompis köpte igår och arh ostrypt original, och en som min andra kompis har som har strypt original.
ps. Rieju mrt har strypt ecu, medan Rieju mrt europa har ostrypta :P så det är en Rieju mrt europa som du har.(så långt som jag vet)
Min är en PowerUp från 09 och har ecu box
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
calle.l
Elmoped

Inlägg av calle.l »

steppan_ek skrev:
calle.l skrev:
steppan_ek skrev: no problem :D enda problemet med strypningen i mynningen, är att du måste borra ut den, för den är svetsad fast, och tro mig. borrande är ett helvete :D

min kamrats Rieju mrt pro har dragen plugg med ecu box som stryper. den går 65-70 med 13 framdrev. det går ju att borra ecu boxen också, men det blir dyrt om man borrar fel :P
så det är upp till din kompis om han vill dra pluggen bort.. kommer att få ett fans bra axx, och kanske 5-10km/h mera. kan vara mindre för han har en ecu box som stryper.
Blir la att dra pluggen och byta munstycke men det blir lite krångligt att få den original igen lär ju få göra en ny plugg :/
Skriv svar