Vilka saker saker är dåliga i SD:s politik?Thoz3 skrev:blir ju SD om 4år för att jag tycker mest att det är dem som vågar ta upp frågan om att minska invandring och att dem ser vad för mycket invandring gör.
och även andra bra saker. finns självklart dåliga saker med, men det är bara några som JAG tycker är skit.
efter att ha läst några sidor utav F! valsida/blanket om vad dem vill införa och ändra på så blir man ju smått sur
sen alla andra har ju typ samma lovar massa men blir något annat,
visst alla har brister och posetiva saker som dem vill göra
men om man läser allt så ändrar man sig ganska fort.
Hilmersson skrev:Politik har det diskuterats förr i dessa forumkretsar, och nej det går inte hem utan spårar likadant varje gång och taket blir högt. Tänker ändå yttra min åsikt dock.
Jag kommer rösta blankt i år av den enkla anledningen att inget parti tilltalar mig!
Håller med, men tror att partiet kommer få mer seriösa medlemmar även på lokal nivå ju längre tid det går, hoppas iallafall det...DEA!! skrev:Alla partier har positiva och negativa sidor så är det bara. Det är så dåligt att alla partier stänger ute SD, vad är der för demokrati? Men fy fasen vilka idioter som sitter i de partiet med.. höjdarna kanske har koll, men dom lokala..
Jag skulle gärna se ett parti med mer välutvecklad narkotikapolitik där man vågar lyfta frågan på nationell nivå på riktigt och se allvaret och inte bara lovade. Dagens regeringspartier i princip saxar varandras åsikter om detta och därför känns det inte tilltalande utan brist på engagemang är känslan jag får.Pantad skrev:Hilmersson skrev:Politik har det diskuterats förr i dessa forumkretsar, och nej det går inte hem utan spårar likadant varje gång och taket blir högt. Tänker ändå yttra min åsikt dock.
Jag kommer rösta blankt i år av den enkla anledningen att inget parti tilltalar mig!
Låter som en sund åsikt! Vilket parti står närmast dina åsikter då?
jag har faktiskt inte bestämt mig, tror jag ska kolla lite debatter med eventuella partier nu denna vecka. Men der blir inget av dom som är med i alliansen iaf.Pantad skrev:Håller med, men tror att partiet kommer få mer seriösa medlemmar även på lokal nivå ju längre tid det går, hoppas iallafall det...DEA!! skrev:Alla partier har positiva och negativa sidor så är det bara. Det är så dåligt att alla partier stänger ute SD, vad är der för demokrati? Men fy fasen vilka idioter som sitter i de partiet med.. höjdarna kanske har koll, men dom lokala..
Vilket parti kommer få din röst iår?
haha så sant de du säger. styrs av helt fel personer. jag tycker sds politik e skit förutom att man måste minska invandringen något. men man ska ju inte göra så den upphörs helt!DEA!! skrev:Alla partier har positiva och negativa sidor så är det bara. Det är så dåligt att alla partier stänger ute SD, vad är der för demokrati? Men fy fasen vilka idioter som sitter i de partiet med.. höjdarna kanske har koll, men dom lokala..
Du är medveten om att centerpartiets partiledare föreslog ett Sverige utan gränser för inte så längesedan? Centerpartiet har suttit i riksdagen i två omgångar nu och försvaret har verkligen inte blivit bättre, snarare sämre. SD tar däremot ställning till ryska kränkningar av svenskt luftutrymme och vill rusta upp försvarsmakten rejält.Alyzzzer skrev:haha så sant de du säger. styrs av helt fel personer. jag tycker sds politik e skit förutom att man måste minska invandringen något. men man ska ju inte göra så den upphörs helt!DEA!! skrev:Alla partier har positiva och negativa sidor så är det bara. Det är så dåligt att alla partier stänger ute SD, vad är der för demokrati? Men fy fasen vilka idioter som sitter i de partiet med.. höjdarna kanske har koll, men dom lokala..
jag hade nog valt centerpartiet. satsa lite på militäre och möjligtvis gå med i nato samtidigt som de tycker naturen och företag och sånt är viktigt.
Verkligen älskar hur herr Åkesson bara låter skitsnacket glida av han, sjukt professionelltPersson97 skrev:Precis som pantad är inne på, MOTIVERA ER!
Kan ni inte komma med sunda genomtänkta argument för vad ni kommer rösta på så behöver ni inte skriva alls, denna tråden fungerar inte om ni svarar:
-¨Moderaterna, för dom är bra!¨
Håll det seriöst!
Själv har jag inte rösträtt då jag inte fyller 18 förens i januari. Men jag har det rätt klart i huvudet vad jag tänker rösta på.
Det finns inget parti som jag håller med på alla punkter, men det finns partier jag håller med mer än andra. Tänker inte hålla på att smutskasta andra partier utan tänker berätta att jag (förmodligen) kommer lägga min röst på Sd.
Dom är (enligt min mening) det enda partiet som våga stå för sina åsikter och inte myglar för sina röster. Dessutom är förmodligen Åkesson Sveriges vassaste politiker idag. Exempel: http://www.svt.se/nyheter/sverige/lofve ... ardebatten
Han kanske inte tycker att invandringspol. är den viktigaste frågan. Privatisering är ju mestadels positivt då det kostar oss mindre pengar än statligt ägda företag ( då privata företag måste vara mer effektiva och göra samma sak med samma kvalite till ett lägre pris , du vet, konkurans.)Pantad skrev:Förklara varför du är för ökad massinvandring och privatisering.moppetokig88 skrev:även om jag inte får rösta så MODERATERNA alla dagar i veckan
Grejen med ett mer liberalt samhälle är såhär: går det bra för dig, så går det bra så inihelvete. Går det dåligt för dig, så går det dåligt så inihelvete.Axel skrev:Han kanske inte tycker att invandringspol. är den viktigaste frågan. Privatisering är ju mestadels positivt då det kostar oss mindre pengar än statligt ägda företag ( då privata företag måste vara mer effektiva och göra samma sak med samma kvalite till ett lägre pris , du vet, konkurans.)Pantad skrev:Förklara varför du är för ökad massinvandring och privatisering.moppetokig88 skrev:även om jag inte får rösta så MODERATERNA alla dagar i veckan
Själv kommer jag förmodligen rösta på SD detta valet sen om invandringspolitiken skärper till sig till nästa val så blir det något alliansparti.
För att M / alliansen är de enda som har en genomförbar och seriös politik. Det skulle definitivt inte bli bättre av en röst på rödgröna.Pantad skrev:Förklara varför du är för ökad massinvandring och privatisering.moppetokig88 skrev:även om jag inte får rösta så MODERATERNA alla dagar i veckan
I extremfallet ja, men så ser det inte ut i svenska politiken. Skulle det gå så långt hade S tagit över för länge sedan.Grejen med ett mer liberalt samhälle är såhär: går det bra för dig, så går det bra så inihelvete. Går det dåligt för dig, så går det dåligt så inihelvete.
Om du inte behöver sjukvård så är allt bra, men om du blir svårt sjuk så får du punga ut eller förlita dig på andra människors välvilja genom olika fonder eller försäkringar. Usa är ett praktexempel, finns inget ordentligt socialt skyddsnät, klyftorna är stora och människor lever i misär. Om du inte har betalat din försäkring så kan ett sjukhus neka dig vård när du står i dörren, bisarrt. Det är inget som jag vill se i mitt Sverige.
Varför skulle inte de rödgröna ha en genomförbar politik? Under drygt sju årtionden, 1932–2006, var socialdemokraterna i opposition under endast nio år och lyckades driva igenom sin politik i det svenska samhället.bensinskalle skrev:För att M / alliansen är de enda som har en genomförbar och seriös politik. Det skulle definitivt inte bli bättre av en röst på rödgröna.Pantad skrev:Förklara varför du är för ökad massinvandring och privatisering.moppetokig88 skrev:även om jag inte får rösta så MODERATERNA alla dagar i veckan
Alliansen är bästa chansen för regering/ riksdag att ha en inbyggd majoritet, vilket skulle ge mindre makt åt rödgröna röran och SD. SD är bra att ha i riksdagen för att få de andra partierna att tänka om, men innerst inne borde ingen här inne vilja att SD ska ha makten för de har inte hälsosamma åsikter.
I extremfallet ja, men så ser det inte ut i svenska politiken. Skulle det gå så långt hade S tagit över för länge sedan.Grejen med ett mer liberalt samhälle är såhär: går det bra för dig, så går det bra så inihelvete. Går det dåligt för dig, så går det dåligt så inihelvete.
Om du inte behöver sjukvård så är allt bra, men om du blir svårt sjuk så får du punga ut eller förlita dig på andra människors välvilja genom olika fonder eller försäkringar. Usa är ett praktexempel, finns inget ordentligt socialt skyddsnät, klyftorna är stora och människor lever i misär. Om du inte har betalat din försäkring så kan ett sjukhus neka dig vård när du står i dörren, bisarrt. Det är inget som jag vill se i mitt Sverige.
Jag är inget super fan av M heller, men politikerna i rödgröna (förutom löfven) är rena skämtet. Jag ser hellre ett stabilt sverige med sisådär poliik istället för ett instabilt sverige med ogenomförbar politik.