Som titeln säger..
Min Rieju RRX 08 varvar inte ut med högvarvigt rör sedan cylindern bytet.
Setup;
Barikit 50cc Cylinder
Turbokit New High Quality
Sportluft Filter (Biltema)
Original förgasare med höjt munstycke
Den har gått helt perfekt innan jag bytte cylindern men nu efter bytet så varvar den upp som den ska men lite sakta på 1,2 & 3;ans växel men så fort jag växlar över till 4an så orkar den inte redigt och även i nedförsbackar så vägrar den gå över ett visst varvtal så den kommer aldrig upp i varv så effekten kommer inte. Har video på att, om någon vill sätta sig in i att och vill höra det.
Har inte en direkt aning om vad felet kan vara, så alla som har minsta lilla tanke om att är uppskattat för tillfälligt!
KevinOT skrev:Som titeln säger..
Min Rieju RRX 08 varvar inte ut med högvarvigt rör sedan cylindern bytet.
Setup;
Barikit 50cc Cylinder
Turbokit New High Quality
Sportluft Filter (Biltema)
Original förgasare med höjt munstycke
Den har gått helt perfekt innan jag bytte cylindern men nu efter bytet så varvar den upp som den ska men lite sakta på 1,2 & 3;ans växel men så fort jag växlar över till 4an så orkar den inte redigt och även i nedförsbackar så vägrar den gå över ett visst varvtal så den kommer aldrig upp i varv så effekten kommer inte. Har video på att, om någon vill sätta sig in i att och vill höra det.
Har inte en direkt aning om vad felet kan vara, så alla som har minsta lilla tanke om att är uppskattat för tillfälligt!
Mvh Kevin
Har du ostrypt cdi? Är förgasaren bra inställd?
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
KevinOT skrev:Som titeln säger..
Min Rieju RRX 08 varvar inte ut med högvarvigt rör sedan cylindern bytet.
Setup;
Barikit 50cc Cylinder
Turbokit New High Quality
Sportluft Filter (Biltema)
Original förgasare med höjt munstycke
Den har gått helt perfekt innan jag bytte cylindern men nu efter bytet så varvar den upp som den ska men lite sakta på 1,2 & 3;ans växel men så fort jag växlar över till 4an så orkar den inte redigt och även i nedförsbackar så vägrar den gå över ett visst varvtal så den kommer aldrig upp i varv så effekten kommer inte. Har video på att, om någon vill sätta sig in i att och vill höra det.
Har inte en direkt aning om vad felet kan vara, så alla som har minsta lilla tanke om att är uppskattat för tillfälligt!
Mvh Kevin
De kan vara att förgasaren inte är riktigt inställd eller cdi kanske
KevinOT skrev:Som titeln säger..
Min Rieju RRX 08 varvar inte ut med högvarvigt rör sedan cylindern bytet.
Setup;
Barikit 50cc Cylinder
Turbokit New High Quality
Sportluft Filter (Biltema)
Original förgasare med höjt munstycke
Den har gått helt perfekt innan jag bytte cylindern men nu efter bytet så varvar den upp som den ska men lite sakta på 1,2 & 3;ans växel men så fort jag växlar över till 4an så orkar den inte redigt och även i nedförsbackar så vägrar den gå över ett visst varvtal så den kommer aldrig upp i varv så effekten kommer inte. Har video på att, om någon vill sätta sig in i att och vill höra det.
Har inte en direkt aning om vad felet kan vara, så alla som har minsta lilla tanke om att är uppskattat för tillfälligt!
Mvh Kevin
Har du ostrypt cdi? Är förgasaren bra inställd?
Har inte en aning om CDI;n.. Förgasaren vart bra inställt innan jag bytte cylinder men ska byta mustycket och kolla sådant idag men tänkte om det skulle kunna vara annat eller om det garanterat är förgasaren.
KevinOT skrev:Som titeln säger..
Min Rieju RRX 08 varvar inte ut med högvarvigt rör sedan cylindern bytet.
Setup;
Barikit 50cc Cylinder
Turbokit New High Quality
Sportluft Filter (Biltema)
Original förgasare med höjt munstycke
Den har gått helt perfekt innan jag bytte cylindern men nu efter bytet så varvar den upp som den ska men lite sakta på 1,2 & 3;ans växel men så fort jag växlar över till 4an så orkar den inte redigt och även i nedförsbackar så vägrar den gå över ett visst varvtal så den kommer aldrig upp i varv så effekten kommer inte. Har video på att, om någon vill sätta sig in i att och vill höra det.
Har inte en direkt aning om vad felet kan vara, så alla som har minsta lilla tanke om att är uppskattat för tillfälligt!
Mvh Kevin
Har du ostrypt cdi? Är förgasaren bra inställd?
Har inte en aning om CDI;n.. Förgasaren vart bra inställt innan jag bytte cylinder men ska byta mustycket och kolla sådant idag men tänkte om det skulle kunna vara annat eller om det garanterat är förgasaren.
Varför bytte du inte munstycket i samband med cylinderbytet..?
KevinOT skrev:Som titeln säger..
Min Rieju RRX 08 varvar inte ut med högvarvigt rör sedan cylindern bytet.
Setup;
Barikit 50cc Cylinder
Turbokit New High Quality
Sportluft Filter (Biltema)
Original förgasare med höjt munstycke
Den har gått helt perfekt innan jag bytte cylindern men nu efter bytet så varvar den upp som den ska men lite sakta på 1,2 & 3;ans växel men så fort jag växlar över till 4an så orkar den inte redigt och även i nedförsbackar så vägrar den gå över ett visst varvtal så den kommer aldrig upp i varv så effekten kommer inte. Har video på att, om någon vill sätta sig in i att och vill höra det.
Har inte en direkt aning om vad felet kan vara, så alla som har minsta lilla tanke om att är uppskattat för tillfälligt!
Mvh Kevin
Har du ostrypt cdi? Är förgasaren bra inställd?
Har inte en aning om CDI;n.. Förgasaren vart bra inställt innan jag bytte cylinder men ska byta mustycket och kolla sådant idag men tänkte om det skulle kunna vara annat eller om det garanterat är förgasaren.
Men hur mycket varvar den som mest på 4an osv om den varvar typ 10k så är de nog cdi som stryper den men om den bara varvar 5k så har jag ingen aning om vad det kan va
wannabefjortis skrev:
Har du ostrypt cdi? Är förgasaren bra inställd?
Har inte en aning om CDI;n.. Förgasaren vart bra inställt innan jag bytte cylinder men ska byta mustycket och kolla sådant idag men tänkte om det skulle kunna vara annat eller om det garanterat är förgasaren.
Men hur mycket varvar den som mest på 4an osv om den varvar typ 10k så är de nog cdi som stryper den men om den bara varvar 5k så har jag ingen aning om vad det kan va
Ja den varvar inte nära 10k har inte en aning men skulle säga under 4k
KevinOT skrev:Därför jag bytte cylindern bara nyligen och tänkte se hur den gick först.
Väldigt dålig idé. Första starten är ganska viktig att saker och ting är som det ska eftersom inte ens smörjningen har kommit igång.
Vart nog inte så "dålig idé" trots allt, som jag förmodade från början är det inget munstycke fel men för att testa så har jag bytt munstycke uppåt och nedåt utan bättre resultat, mktt munstycke
Är bra som det är men den varvar inte över kanske 5k..
Hampu skrev:Jo men med ett alldeles för stort eller för litet huvudmunstycke så startar ju mopeden knappt så lite lär det ju ändå påverka?
Provade detta en gång på min moppe, original e 88, så satte jag på 120 tror jag det var, vilket var på tok för stort, och den gick bra på tomgång, men sen började den låta mörkt och spotta bensin ur avgasröret osv, så huvudmunstycket påverkar knappt tomgången alls
Har ju kört med moppen, den hackar inte alls. Bytte till 92, 100, 110 & 120 bara för att testa och det gick självklart sämre, så jag satte tillbaka det som jag hade först och det går utmärkt och har gått utmärkt men sen jag bytte cylindern som jag sagt så vill den bara inte varva ut, ska byta ner i drevning för att se om det blir någon skillnad.
Hampu skrev:Jo men med ett alldeles för stort eller för litet huvudmunstycke så startar ju mopeden knappt så lite lär det ju ändå påverka?
Provade detta en gång på min moppe, original e 88, så satte jag på 120 tror jag det var, vilket var på tok för stort, och den gick bra på tomgång, men sen började den låta mörkt och spotta bensin ur avgasröret osv, så huvudmunstycket påverkar knappt tomgången alls
Ja, men nu är detta offtopic eftersom att han har försökt att varva ut mopeden så ditt tomgångsprat spelar ändå ingen roll.