stoleken på orginal AM6 kolv?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
DerbiSamuel
Svårstartad skrothög

stoleken på orginal AM6 kolv?

Inlägg av DerbiSamuel »

va ute och körde sen så värmenöp jag den så tog jag och rulla hem och började riva av cylindern och då såg jag att kolven va slut men cylindern va fin så tänkte bara köpa ny kolv men på twostroke finns bara TNT kolv och de vill jag inte ha.
kollade på cykelkraft och dom hade massa till 50cc men alla va olika typ från 40,3mm till 41,5mm så vad är de som passar min Rieju Drac 2004? :)
Rieju drac RR Sport -04 (projekt)
Derbi Senda -04 (såld)
Derbi Senda -03 (midrace)
Yamaha Dtr -01 (projekt)
KTM SX 125 -02 (is cross)
Gasgas TXT 280 -06 (trial)
wannabefjortis
Svårstartad skrothög

Re: stoleken på orginal AM6 kolv?

Inlägg av wannabefjortis »

DerbiSamuel skrev:va ute och körde sen så värmenöp jag den så tog jag och rulla hem och började riva av cylindern och då såg jag att kolven va slut men cylindern va fin så tänkte bara köpa ny kolv men på twostroke finns bara TNT kolv och de vill jag inte ha.
kollade på cykelkraft och dom hade massa till 50cc men alla va olika typ från 40,3mm till 41,5mm så vad är de som passar min Rieju Drac 2004? :)
Det bästa du kan göra är att mäta cylindern som du har och se hur "sliten" den är. Om man tex har hoat upp en cylinder så blir den lite strörre och då måste man även ha en kolv som är större så den inte läcker kompression.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Skriv svar