ställa in förgasaren

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

ställa in förgasaren

Inlägg av Härdig »

tjenare, jag har en fråga till någon kunnig, nu när jag testat olika munstycken till min nya förgasare så går den iaf. Men den är svårstartad så inihelvete, jag måste rulla igång den, och ibland startar den och går, men när jag ska iväg så får jag typ gasa i 5 sek innan den orkar iväg, så det låter ju som att den får för lite bensin, men när jag går upp i munstycke går den sämre ändå, och den gillar och varva fast än jag inte gasar heller när jag kör på han :) det är nytt insug med packning på den å, så den kan ju inte dra tjuvluft får insuget.

Det kan ju vara att packboxarna som drar tjuvluft :S

Men innan jag börjar riva motorn osv så undrar jag om någon har ett förslag på hur jag ska göra :)
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Re: ställa in förgasaren

Inlägg av Härdig »

Härdig skrev:tjenare, jag har en fråga till någon kunnig, nu när jag testat olika munstycken till min nya förgasare så går den iaf. Men den är svårstartad så inihelvete, jag måste rulla igång den, och ibland startar den och går, men när jag ska iväg så får jag typ gasa i 5 sek innan den orkar iväg, så det låter ju som att den får för lite bensin, men när jag går upp i munstycke går den sämre ändå, och den gillar och varva fast än jag inte gasar heller när jag kör på han :) det är nytt insug med packning på den å, så den kan ju inte dra tjuvluft får insuget.

Men innan jag börjar riva motorn osv så undrar jag om någon har ett förslag på hur jag ska göra :)
?
Användarens profilbild
HaZ
Svårstartad skrothög

Inlägg av HaZ »

Härdig skrev:
Härdig skrev:tjenare, jag har en fråga till någon kunnig, nu när jag testat olika munstycken till min nya förgasare så går den iaf. Men den är svårstartad så inihelvete, jag måste rulla igång den, och ibland startar den och går, men när jag ska iväg så får jag typ gasa i 5 sek innan den orkar iväg, så det låter ju som att den får för lite bensin, men när jag går upp i munstycke går den sämre ändå, och den gillar och varva fast än jag inte gasar heller när jag kör på han :) det är nytt insug med packning på den å, så den kan ju inte dra tjuvluft får insuget.

?
Har du trimmat så du ska ändra munstycket eller blev det bara helt random?
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

jag körde med orginalförgasaren innan, men den vart cp hela den var skev så jag köpte en ny 17,5 mm förgasare, så det blev när jag satt på den .9
HaZ skrev:
Härdig skrev:

?
Användarens profilbild
HaZ
Svårstartad skrothög

Inlägg av HaZ »

Härdig skrev:jag körde med orginalförgasaren innan, men den vart cp hela den var skev så jag köpte en ny 17,5 mm förgasare, så det blev när jag satt på den .9
HaZ skrev:
Härdig skrev: ?
En motor ställer inte bara om sig sådär. Så om de bara kom plötsligt så är det inget fel på inställningarna. Då bör du checka igenom motorn o leta efter felet. Kan vara skuren cylinder. Min betedde sig så när den skar.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

nja det tror jag inte, jag tog en vända på ett par km idag då den gick å köra med, men den går fortfarande kasst den har komp också då jag kollat det med kompmätare
HaZ skrev:
Härdig skrev:jag körde med orginalförgasaren innan, men den vart cp hela den var skev så jag köpte en ny 17,5 mm förgasare, så det blev när jag satt på den .9
HaZ skrev: Har du trimmat så du ska ändra munstycket eller blev det bara helt random?
En motor ställer inte bara om sig sådär. Så om de bara kom plötsligt så är det inget fel på inställningarna. Då bör du checka igenom motorn o leta efter felet. Kan vara skuren cylinder. Min betedde sig så när den skar.
Användarens profilbild
HaZ
Svårstartad skrothög

Inlägg av HaZ »

Härdig skrev:nja det tror jag inte, jag tog en vända på ett par km idag då den gick å köra med, men den går fortfarande kasst den har komp också då jag kollat det med kompmätare
HaZ skrev:
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Skriv svar