Jo det var såhär att jag och min polare drog ut med våra fiddys. Min var köpt i april i år och han är väl ett par år.
Men iallafall.
Vi drog till ett ställe med lite smågupp (kullar), där vi småhoppade lite, verkligen småhoppade. Så efter en 4-5 hopp sa min polare; "vafan är det där!?" Jag hoppade genast av och tittade. Jovisst, ramen som gick upp till styret var halft av. Hela frampartiet (statdämparna - styret) stod som klockan åtta på en klocka, och då förstår ni hur mycket den hade böjt sig. Jippie tänkte jag som igentligen inte får köra den på allmänna ställen, både pga. lagliga skäl och mina föräldrar.
Så vi körde sakta men säkert hemåt.
Min deluxe 125A-2, som är köpt på Motorhandel i Helsingborg, var nu ett vrak!
Så jag slängde iväg ett mail till Motorhandel och frågade vad det är för skit som går i sönder så lätt. Jag bad om en ny ram, eftersom de inte säljer hela ramar som tillbehör. Inte fått något svar än dock.
Vi har också vart ivag på en bilverkstad och frågat om de kan svetsa den och jovisst kan dom det, men frågan är - håller det?
så vad ska jag göra tycker ni? Har ni vart med om liknande? Hur gjorde ni?
Om det är knäckt vid fästet mellan ramen och där du fäster styrkonan så är det inga problem om du lämnar in det, det är ju trots allt svetsat från början
Men om dät är knäckt mer ner mot ramen så kan de kanske bli lurigare, men om du kör lungt så ska de nog hålla också
bensinskalle skrev:dedär är ju inga problem o svetsa ihop och förstärka
Okey men hur ska jag göra då? Benda tillbaka frampartiet till rätt läge sedan svetsa igen sprickorna sen sätta rör eller nåt på insidan och svetsa fast?