Jula BTM Sprint, bra eller dåligt köp ?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Jw67
Elmoped

Jula BTM Sprint, bra eller dåligt köp ?

Inlägg av Jw67 »

Jag har precis köpt en BTM Sprint i jättefint skick.

Jag lämnade in denna på service,
och då säger mekanikern att detta är rena skiten.

Men vad jag läst på baotianmotor:
http://www.baotianmotor.se/category.htm ... bt49qt-12c
så skall detta vara en Baotian under annat namn.

Är detta ett dåligt köp?
(Jag har redan köpt den, så bry er inte om vad jag gav)
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

om det är samma som baotian så är det ingen bra skit direkt, men funkar nog och köra med ett tag om man tar hand om den väl
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

samma motor, men va inte ledsen för det. Motorn är det inget fel på så länge du tar hand om den och inte kör som en idiot. Många hatar på boatian pga. att det är ''Kina'' utan att ha någon som helst erfarenhet av dem. Själv haft en och den var otroligt bra, drog 0.25l/milen, var tyst som fan och man fick enkelt upp den i lite högre farter med enkla avstrypningar.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Aldrig sett en mer fuckokörd moppe än polares Bautian! Den rasslar, gnislar och gud vet allt... Men den går lika bra för det, då är han verkligen inte snäll mot den heller.

Dock ryktas det om att bautian är ungefär som att spela på lotto, ibland är det rena skiten, ibland är dom odödliga :roll:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Persson97 skrev:Dock ryktas det om att bautian är ungefär som att spela på lotto, ibland är det rena skiten, ibland är dom odödliga :roll:
Man förlorar oftare än man vinner, om man köper en kinesmoppelott. Alla tillverkare råkar göra måndagsexemplar, men kineserna måste ha väldigt många måndagar varje vecka... :roll: (Jag har jobbat med att serva & reparera dessa moppar, så jag har sett många.)

Det är helt klart inte några fantastiska mopeder, men om man ser till priset kan dom vara okej, särskilt om man inte har något emot att skruva en del då och då. Reservdelarna är löjligt billiga.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Wille99
Elmoped

Inlägg av Wille99 »

Tjena jag undrar bara vad du gav för den ? Vet att du skrev att vi ska skita i de men är bara nyfiken. Hade en baotian sprint för ett tag sedan och den fungerade prima.
Veteranmopeder e för jävla feta!
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Det är ju svårt att veta om det är ett dåligt köp utan att veta vad du betalade? Sen är det förmodligen ett dåligt köp då det verkade vara nypris på den. IMO.
Skriv svar