Tjeena!
Vi fick tillslut igång kompisens aerox, men tyckte att den va ovanligt svårstartad. Sen när vi hade åkt en stund så kände vi för att handla lite grann, så vi drog in och köpte lite stuff! sen när vi kom ut så var det en stor fet pöl med bensin under moppen. Den va då väldigt svårstartad och i nuläget så får man kicka minst 30-40 gånger för att den ska starta och då är den väldigt sur och går inte bra alls!
Den har komp, gnista och får bensin för att det rinner till och med bensin längst med luftburken, det är nått hål där man sätter på luftburken som det rinner ut bensin ifrån en bra stund efter att man har stängt av den.
Varför är den så jävla svårstartad och varför pissar det bensin?
vi har testat med olika munstycken och fortfarande lika svårtstartad!
förgasare är en Dellorto phbn 17.5 mm!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01
* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Malossi 50cc sport
Yasuni trimrör
dellorto 17.5mm förgasare
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01
* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Den drar väl tjuvluft nånstans. Tjuvluft kan ge de konstigaste resultat, däribland att bensinen går fel väg. Insugsgummit kan ha spruckit om det är gammalt så ni kan ju alltid pröva med startgas och förgasarrengöring. Kolla även över membranet! Minsta springa mellan läpparna är alldeles för mycket.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
emilnordman skrev:Flottörnålen kan ha hängt sig så att all bensin rinner ut genom överflödsslangen, vad har du för kran?
Vi har plockat ner allt som ex. flottörsnålen och kollat men allt sitter som det ska, inne i förgasaren sitter det typ som ett överflödshål eller nått men så fort man börjar kicka så rinner det, men allt funkar som det ska i förgasaren så vi tycker det är lite mysko!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01
TheFlyingFin skrev:Den drar väl tjuvluft nånstans. Tjuvluft kan ge de konstigaste resultat, däribland att bensinen går fel väg. Insugsgummit kan ha spruckit om det är gammalt så ni kan ju alltid pröva med startgas och förgasarrengöring. Kolla även över membranet! Minsta springa mellan läpparna är alldeles för mycket.
Insuget är helt nytt, så det kan det inte vara!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01
Men om du har vakuumkran , dra loss bensinslangen och se om det rinner, rinner det fast moppen är avstängd och du inte kickar så då är kranen sönder och flödar förgasaren.
Det ska komma bensin endast när du suger i vakuumslangen (dvs du ska inte suga i bensinslangen om du inte vill bli hög)
men vi kollade vakuumkranen för vi trodde det va felet, men det kom inget och när man sög i vacuumslangen så kom det bensin så det verkar funka!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01
Just nu gör den såhär, när den väl startar så går den endast på choke, släpper man så dör den och om man rör gasen så dör den, vad äre för nått?
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01
Vagif skrev:Är det bara bensin eller är det blandad med olja?
blandar direkt i tanken!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01
Just nu gör den såhär, när den väl startar så går den endast på choke, släpper man så dör den och om man rör gasen så dör den, vad äre för nått?
verkar vara dålig komp?
mjaa vet inte kan kolla imon men tror inte det!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01