Aerox jävligt svårstartad, går orent när den går igång

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped

Aerox jävligt svårstartad, går orent när den går igång

Inlägg av albinzz0n »

Tjeena!
Vi fick tillslut igång kompisens aerox, men tyckte att den va ovanligt svårstartad. Sen när vi hade åkt en stund så kände vi för att handla lite grann, så vi drog in och köpte lite stuff! sen när vi kom ut så var det en stor fet pöl med bensin under moppen. Den va då väldigt svårstartad och i nuläget så får man kicka minst 30-40 gånger för att den ska starta och då är den väldigt sur och går inte bra alls!
Den har komp, gnista och får bensin för att det rinner till och med bensin längst med luftburken, det är nått hål där man sätter på luftburken som det rinner ut bensin ifrån en bra stund efter att man har stängt av den.
Varför är den så jävla svårstartad och varför pissar det bensin?
vi har testat med olika munstycken och fortfarande lika svårtstartad!
förgasare är en Dellorto phbn 17.5 mm!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög

Inlägg av Vikke2 »

Vad har ni för cylinder
Satsa på dig själv - Runka i motvind ;)
Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped

Inlägg av albinzz0n »

Vikke2 skrev:Vad har ni för cylinder
Malossi 50cc sport
Yasuni trimrör
dellorto 17.5mm förgasare
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped

Inlägg av albinzz0n »

kan ju nämna att den har gått bra förut!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheRavenBlue »

Prova rengöra förgasaren
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Den drar väl tjuvluft nånstans. Tjuvluft kan ge de konstigaste resultat, däribland att bensinen går fel väg. Insugsgummit kan ha spruckit om det är gammalt så ni kan ju alltid pröva med startgas och förgasarrengöring. Kolla även över membranet! Minsta springa mellan läpparna är alldeles för mycket.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Flottörnålen kan ha hängt sig så att all bensin rinner ut genom överflödsslangen, vad har du för kran?
Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped

Inlägg av albinzz0n »

emilnordman skrev:Flottörnålen kan ha hängt sig så att all bensin rinner ut genom överflödsslangen, vad har du för kran?
Vi har plockat ner allt som ex. flottörsnålen och kollat men allt sitter som det ska, inne i förgasaren sitter det typ som ett överflödshål eller nått men så fort man börjar kicka så rinner det, men allt funkar som det ska i förgasaren så vi tycker det är lite mysko!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped

Inlägg av albinzz0n »

TheFlyingFin skrev:Den drar väl tjuvluft nånstans. Tjuvluft kan ge de konstigaste resultat, däribland att bensinen går fel väg. Insugsgummit kan ha spruckit om det är gammalt så ni kan ju alltid pröva med startgas och förgasarrengöring. Kolla även över membranet! Minsta springa mellan läpparna är alldeles för mycket.
Insuget är helt nytt, så det kan det inte vara!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Men om du har vakuumkran , dra loss bensinslangen och se om det rinner, rinner det fast moppen är avstängd och du inte kickar så då är kranen sönder och flödar förgasaren.

Det ska komma bensin endast när du suger i vakuumslangen (dvs du ska inte suga i bensinslangen om du inte vill bli hög)
Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped

Inlägg av albinzz0n »

men vi kollade vakuumkranen för vi trodde det va felet, men det kom inget och när man sög i vacuumslangen så kom det bensin så det verkar funka!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped

Inlägg av albinzz0n »

http://youtu.be/3OEVg6fbqfs

Just nu gör den såhär, när den väl startar så går den endast på choke, släpper man så dör den och om man rör gasen så dör den, vad äre för nått?
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad

Inlägg av Vagif »

Är det bara bensin eller är det blandad med olja?
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nojjan »

albinzz0n skrev:http://youtu.be/3OEVg6fbqfs

Just nu gör den såhär, när den väl startar så går den endast på choke, släpper man så dör den och om man rör gasen så dör den, vad äre för nått?
verkar vara dålig komp?
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped

Inlägg av albinzz0n »

Vagif skrev:Är det bara bensin eller är det blandad med olja?
blandar direkt i tanken!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped

Inlägg av albinzz0n »

Nojjan skrev:
albinzz0n skrev:http://youtu.be/3OEVg6fbqfs

verkar vara dålig komp?
mjaa vet inte kan kolla imon men tror inte det!
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

Skriv svar