Yamaha neos dör vid gas

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
YamahaNeos
Elmoped

Yamaha neos dör vid gas

Inlägg av YamahaNeos »

Tja! Nu är det så att jag har köpt en Yamaha Neos-02 och den går att starta om man har lite gas och full choke. Köpte den av en kille som aldrig hade haft igång den eftersom vakuumklockan var trasig, så jag bytte den och den startar bara med lite gas och full choke, direkt jag släpper choken så dör den och går inte gasa med. när jag chokar så går den gasa 1/4 gas mer än så så dör den.

Setup:
ZX
19mm dellorto
racing variator

har provat skruva på luftskruven men ingen skillnad. Vet dock inte vad det är för munstycke, kan ju vara alldeles för stort för en orgnial cylinder. vad kan vara felet? Väldigt tacksam dör snabba svar
:)
Yamaha Aerox-02
Stage6- MKII racing 70cc
Stage6- pwk 21mm
Stage6- pro replica
Stage6- insug
2,9 och 3,5g
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

19mm är i större laget för original cylinder, men det borde gå om man har ett tillräckligt litet munstycke

Börja med att skruva ut luftskruven 1½ varv, skruva sedan in tomgångsskruven(den som är närmare insuget) så att tomgången höjs, då borde den gå på tomgång

Annars om du har ett alldeles för stort munstycke går den knappt på tomgång heller, som när jag testade att lägga i 100-munstycke i min scooter där allt e original ( förutom trimrör) , då gick den tungt som fan på tomgång :)
Skriv svar