Har en honda mt5 med mikuni förgasare vars probleme är att trotteln sätter sig vid fullgas. Och det jag inte förstår är att när jag tog loss förgasaren för att kolla så att inget var fel gick trotteln hur lätt som helst. Det är altså bara när förgasaren sitter fastskruvad på insuget som det kärvar (känns som vakuum). Kan det ha något med reedventilerna och göra?
Tacksam för svar!
När den låser sig på fullgas, hur känns gasrullen? Om det inte finns något motstånd när du vrider på handtaget så är det vajern eller något i förgasaren som sätter sig och låser själva rörelsen på trotteln.
20/24mm förgasare som fästs mot insuget med två skruvar?
Om ytan den dras åt mot inte är helt plan, t.ex. att packningen saknar den yttersta delen runt skruven dras förgasaren skev när man drar åt skruvarna, hålet trotteln sitter i blir ovalt och trotteln kärvar.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.