Lätt trimning

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
YamahaFilip
Elmoped

Lätt trimning

Inlägg av YamahaFilip »

Hej!
Har en Yamaha dt50mx som nu bara går ca 40. Jag skulle vilja att den gör ca 50 och då kom vi fram till att jag skulle köpa trimrör och fila upp utblåset lite. Men då bör man väl bytaunstycke? Har orginal nu dom jag ej vet storleken på. Då undrar jag vilken storlek jag ska ha samt vart man kan köpa. Hittar bara munstycken till dellirto, mikuni osv. Jag har en teikei 12mm (tror jag)
=)
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Du köper en munstyckessats och går upp ca 10 storlekar så mopeden böddrar sedan går du ned tills den går bra.
Jag GISSAR på att vanliga dellorto 6mm passar din förgasare.
euroman
Farsans gamla zündapp

Re: Lätt trimning

Inlägg av euroman »

YamahaFilip skrev:Hej!
Har en Yamaha dt50mx som nu bara går ca 40. Jag skulle vilja att den gör ca 50 och då kom vi fram till att jag skulle köpa trimrör och fila upp utblåset lite. Men då bör man väl bytaunstycke? Har orginal nu dom jag ej vet storleken på. Då undrar jag vilken storlek jag ska ha samt vart man kan köpa. Hittar bara munstycken till dellirto, mikuni osv. Jag har en teikei 12mm (tror jag)
=)
Ta inte för mycket på utblåset bara, Eftersom du inte tar upp insug och spoolporter. Då blir durationen fel och den kommer gå dåligt.

Men ca1.5 - 2mm borde gå att höja porten tycker jag.

Och du kommer behöva ändra munstycken om du byter rör och filar upp dne lite. :)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
YamahaFilip
Elmoped

Inlägg av YamahaFilip »

Hur skulle det bli om man satte på en 16 mm istället. Hur snabbt skulle den gå då om man har ett jamarcol och filar up ut låset ca 1,5mm?
Skriv svar