Förgasar hilvite

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Förgasar hilvite

Inlägg av Härdig »

jag har precis satt på en 17,5 mm förgasare på min yamaha dt50r med setupen trimrör och lite smågodis.

Nu till det tråkiga är ju att bestycka den rätt, så jag tänkte höra med någon kunnig här på forumet, jag har satt i 94 i strl och när jag gasar så varavar den som den ska ibland och ibland så bööööar den, och samma ibland när jag har test kört hon så vid precis när hon ska dra iväg så böar det till och den får ingen ork riktigt, eller som att den dör till en stund.

Sen så tycker jag den varvar för mycket på ett konstigt sätt, så jag undrar om hon får för lite eller för mycket bensin? :)

Tacksam för svar! Mvh Eric
kaizoku
Elmoped

Inlägg av kaizoku »

Lättast att kolla det är att ta en titt på tändstiftet.
Kör en runda så den blir varm och sen varvar du upp den ordentligt.
Sen stänger du snabbt av motorn, petar bort hattajäveln och skruvar bort tändstiftet.

VITT -- För lite bensin
Oboybrunt .. Perfekt
Svart blött och jävligt -- För mycket bensin
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

haha, det är int så lätt att kolla tändstiftet när den inte går upp riktigt i varv ;)
kaizoku skrev:Lättast att kolla det är att ta en titt på tändstiftet.
Kör en runda så den blir varm och sen varvar du upp den ordentligt.
Sen stänger du snabbt av motorn, petar bort hattajäveln och skruvar bort tändstiftet.

VITT -- För lite bensin
Oboybrunt .. Perfekt
Svart blött och jävligt -- För mycket bensin
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Börja med åt h-e för stort munstycke, gå neråt tills den slutat bluddra på fullgas. Kommer antagligen gå bäst med en eller två storlekar mindre än det största som inte bluddrar, men såna finjusteringar kan du ta senare, när du fått ordning på nål etc.
Senast redigerad av G-son den 15 augusti 2014, 00:39, redigerad totalt 1 gånger.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

haha jaa , lär väl nästan göra det :)
G-son skrev:Börja med åt h-e för stort munstycke, gå neråt tills den slutat bluddra på fullgas. Kommer antagligen gå bäst med en eller två storlekar mindre än det största som inte bluddrar, men såna finjusteringar kan du ta senare, när du fått ordning på tål etc.
Skriv svar