Kollat på twostroke.se ?philipbjorkholm98 skrev:Yamaha DT50R årsmodell 2000. Strypt så bra det bara går men eftersom röret inte är original så gör den cirka 50+/- . Alltså strypt rör och insug. Så ska ha ett större drev. just nu är det 11/52 ( original ) och skulle vilja ha kanske ett bakdrev med 60T. Finns det någon hemsida där man kan beställa såna? Eller är det något annan moped som har likadana drev som Yamaha?
Behöver svar så snabbt som möjligt!
gå upp till 12/13 framWestman15 skrev:Vilken drevning bör jag satsa på? Vill ha upp den i 90 iallafall, just nu går den 70.
Airsal 70cc sport alu
Dellorto 21mm black racing
Tecnigas e-nox
90 munstycke
11-48 drevning
Vad är din fråga här??? Det verkar ju som att du har förstått att mindre framdrev/större bakdrev gör den lite starkare. Så eftersom 9 är ett ganska litet framdrev (har du räknat?) så skulle jag föreslå ett större bakdrev, t.e.x. 50, 52, 54 och så vidareAanton123 skrev:Har en Rieju Drac RR Sport Edition - 02 Fullt original, ej trimmad (går ca 50 km/h) som har väldigt dålig axx och som är svag i även små uppförsbackar. Förra ägaren hade tydligen drevat ner den 2 kugg fram, Så är troligen 9-48 i drevnig då.
Tips på annan drevning?
Rieju RR/AM6
Orginal
9-48
För att få bättre axx/ bli starkare.
Ossian skrev:Vad är din fråga här??? Det verkar ju som att du har förstått att mindre framdrev/större bakdrev gör den lite starkare. Så eftersom 9 är ett ganska litet framdrev (har du räknat?) så skulle jag föreslå ett större bakdrev, t.e.x. 50, 52, 54 och så vidareAanton123 skrev:Har en Rieju Drac RR Sport Edition - 02 Fullt original, ej trimmad (går ca 50 km/h) som har väldigt dålig axx och som är svag i även små uppförsbackar. Förra ägaren hade tydligen drevat ner den 2 kugg fram, Så är troligen 9-48 i drevnig då.
Tips på annan drevning?
Rieju RR/AM6
Orginal
9-48
För att få bättre axx/ bli starkare.
On vi utgår att du inte avstryper röret så :jonlanden skrev:Hej!
Har nyss köpt en begagnad Aprilia Sx 50 -08 och tycker att den går alldeles för sakta (cirka 45km/h) och vill ha den till att gå i cirka 60-70. Vet om att det sitter en strypning i avgasröret och om jag inte räknade fel så är dreven 12/53. Vad behöver jag för munstycke (ungefär) om jag kapar strypningen och vilka drev är lagom för så bra acc och topphastighet som möjligt (något mellanting)
Uppskattar hjälp (har ingen aning om vad orginal munstycke samt drev är (antar att de är 12/53, rätta mig om jag har fel, svårt att hitta info om denna modellen.)
Mvh
Tvärtom. Större framdrev = sämre axx men högre toppfartHjul skrev:Tja! Har en Rieju RRX 06 som hade 10 Tandat framdrev original och 52 Tandat bakdrev original. Min fråga är om den kommer funka lika bra med samma originalframdrev (alltså 10 Tandat) fast ett 48 Tandat bakdrev istället för 52? (52 var på original) Den kommer väl axxa snabbare men förlora lite toppfart? Kommer den bli olaglig bara för den kan axxa snabbt i så fall? Confused
Annars har jag ett 14 Tandat framdrev också, skulle det funka bättre? jag vill göra moppen original och därför göra så den går lagligt.
Är det olagligt att en moppe axxar för snabbt men går i laglig hastighet?
Jag skulle gå upp 2-3 kuggar fram, Från orginaldrevningen.oliverthropp skrev:Hej har en Rieju drac rr 04 som har effektrör mm.
Vill få ut så mycket effekt på drevningen som går till denna, tips? På sidor står det att det bästa är 12/52 på Rieju drac rr som testas, sant?