Stunt setup Derbi xtreme

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
skrottgurkan
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 juli 2014, 00:25

Stunt setup Derbi xtreme

Inlägg av skrottgurkan »

Tjäna, har länge funderat på att sälja min Derbi Senda xtreme o köpa ngn typ av scooter o börja stunta. då slog tanken mej att man kanske skulle börja stunta på derbin! just nu sitter det ett urpluggat rör från en Senda 04, och en annan drevning (vetefan vad).

accet är väl inte det bästa o jag har försökt få upp den på bakan både genom "fullgas lutafläsketbakåtmetoden" och genom att dumpa kopplingen ( hålla in kopplingen bygga upp varven och ut med kopplingen) men den pallar liksom inte föra över dom uppbyggda varven till bakhjulet (varven droppar och framhjulet studsar 5cm över marken). mina frågor till alla som stuntar på crossmoppar är:

* vilken setup är bra för att stunta?
* kan jag göra något så den ska palla föra över dom uppbyggda varven utan att tappa all kraft?

* vad har ni för setup på era stunt-crossar?
*kan det vara nödvändigt att försöka "strippa" den för att få ner vikt?
* vad för drevning passar till stunt?
Derbi Senda xtreme -06
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Urpluggat original och en ganska lätt drevning borde funka utmärkt.
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

De flesta som brukar vilja stunta brukar skaffa större cylinder, lågvarvigt rör, annan drevning, större förgasare.
Skriv svar