Jag funderar på att byta till mig ett Stage 6 pro replica och undrar ifall min moped kommer gå bra med denna setup
4.2 g vikter
Gula kopplingsfjädrar
gått upp 8 i munstycke
Eller måste jag skaffa 70cc, eller kommer min moppe gå bra med rätt munstycken osv...
Tack i förhand
Senast redigerad av emilisraelsson den 11 augusti 2014, 00:06, redigerad totalt 1 gånger.
Jag köpte ett begagnat igår! Jag har hört bra om deras rör om man vill åka fort men om du ska stunta osv så är det inte det bästa man kan ha, dom låter skönt o jag vill gärna veta mer om det röret!
Jo jag kör på bakhjulet men inte stuntar så tänker mig att det är lite onödigt då med zx som jag har på nu för att jag tycker att det är mycket roligare att köra på bakhjulet i 83 typ än 75 som min går med zx nu, men vet fortfarande inte om det är värt :/
emilisraelsson skrev:Jo jag kör på bakhjulet men inte stuntar så tänker mig att det är lite onödigt då med zx som jag har på nu för att jag tycker att det är mycket roligare att köra på bakhjulet i 83 typ än 75 som min går med zx nu, men vet fortfarande inte om det är värt :/
Offtopic: Vad har du för moppe?
OnT: Jag har en vivacity men det är ganska konstigt när det gäller fart, en snubbe på Youtube hade ett stage6 replica rör o den gick 65 med det, jag har dragit v-ringen o den går lika snabbt som hans moppe.. lustigt.
Ska fixa röret imorgon så kan jag återkomma
Jag har alltid kört med det röret.
Innan hade jag allt original förutom då stage 6 röret och då toppade moppen 70 enligt gps. (95 enligt aerox mätaren )
Ok då blir det nog att byta för mig, verkar som att man behöver bara rätt inställningar med vikter munstycke osv... så ska nog byta i helgen men tack för alla svar !!
emilisraelsson skrev:Jo jag kör på bakhjulet men inte stuntar så tänker mig att det är lite onödigt då med zx som jag har på nu för att jag tycker att det är mycket roligare att köra på bakhjulet i 83 typ än 75 som min går med zx nu, men vet fortfarande inte om det är värt :/
OnT: Jag har en vivacity men det är ganska konstigt när det gäller fart, en snubbe på Youtube hade ett stage6 replica rör o den gick 65 med det, jag har dragit v-ringen o den går lika snabbt som hans moppe.. lustigt.
65km gjorde den på gps. du har antgligen en glädjemättare
Dum i huvudet eller? Jag har nyligen köpt en moppe som var helt orginal, mätaren visade 43 när den var ORGINAL. När jag drov Variatorringen så visade den 62-65 hur i helvete ska det då vara en glädjemätare? Tänk på att killen på videon kanske hade bytt variatorvikter till lättare?
Dum i huvudet eller? Jag har nyligen köpt en moppe som var helt orginal, mätaren visade 43 när den var ORGINAL. När jag drov Variatorringen så visade den 62-65 hur i helvete ska det då vara en glädjemätare? Tänk på att killen på videon kanske hade bytt variatorvikter till lättare?
PS: Din avatar ser förjävlig ut
Är mycket möjligt att den gör 65 men nästan alla moppar har mätare som är lite off även om dom är en dag gamla... Bästa sättet att vara säker är gps
Sen kanske din går samma som polaren med pro replica men han har nog mkt bättre axx än dig, har för mig att det är lågvarvigt, alltså bra axx men inte så stor ök i top
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
emilisraelsson skrev:Jag funderar på att byta till mig ett Stage 6 pro replica och undrar ifall min moped kommer gå bra med denna setup
4.2 g vikter
Gula kopplingsfjädrar
gått upp 8 i munstycke
Eller måste jag skaffa 70cc, eller kommer min moppe gå bra med rätt munstycken osv...
Tack i förhand
Och det är klart den kommer att gå bättre men du kanske måste pilla lite med vikterna efter att du bytt rör men du lär vinna lite axx
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Voltfax skrev:
Sen kanske din går samma som polaren med pro replica men han har nog mkt bättre axx än dig, har för mig att det är lågvarvigt, alltså bra axx men inte så stor ök i top
Du har helt fel fel fel, det är mellan varvigt det är nästan det bästa röret man kan ha om man kör orginal man vinner så mycket topp o axx så det inte är sant min kompis vivacity gick 85 o grymt axx med det röret resten orginal.